موسیقیموسیقی ایران

«چشم جادو» منتشر شد

به گزارش کامینگ سون موزیک:  پیمان خازنی آهنگساز و نوازنده موسیقی ایرانی در ادامه اجراهای عمومی موسیقی – نمایش «کافه عاشقی» تک آهنگ این اثر نمایشی را با تنظیم جدید منتشر کرد.

موسیقی نمایش «کافه عاشقی» به کارگردانی جلال‌الدین دری و آهنگسازی پیمان خازنی برای سومین دور در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود.

پیمان خازنی آهنگساز این اثر با بیان اینکه استقبال مخاطبان پیشین و درخواست‌هایی که داشتیم ما را برآن داشت که برای سومین بار به فکر اجرای این اثر بیفتیم، توضیح داد: گروه اجرایی «کافه عاشقی» هر بار با تغییرات تازه روی صحنه می‌رود که بتواند علاوه بر جذابیت‌هایی که برای مخاطب ایجاد می‌شود، برای اعضای گروه هم تازگی‌هایی داشته باشد. این بار دوم است که در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رویم و حجم قابل توجهی از بلیت‌ها نیز به فروش رفته است. جلال‌لدین دری کارگردانی است که تاریخ و ادبیات را می‌شناسد و هنگامی که به سراغ متنی مثل لیلی و مجنون نظامی می‌رود، تازگی‌هایی بر ان می‌افزاید که بیننده‌های متفاوتی با آن همراه می‌شوند.

این آهنگساز با ابراز رضایت از انجام این کار و آهنگسازی بر روی این مثنوی از حکیم نظامی اظهار کرد: موسیقی در «کافه عاشقی» نقش بسیار مهمی ایفا می کند. قسمت اعظم آن‌چه روی صحنه اتفاق می‌افتد با موسیقی همراه است. من تلاش کرده‌ام با ابزار و ادوات موسیقی ایرانی و ملودی‌پردازی دستگاهی نقشی کوچک در ادامه حیات این موسیقی نجیب و اصیل داشته باشم. ضمن این‌که این کار نشان می‌دهد که هنوز موسیقی ایرانی گیشه دارد و می توان با خلق ملودی های دلنشین مثل قطعۀ چشم جادو اکثریت قابل ملاحظه‌ای از مردم را با موسیقی ایرانی همراه کرد. من به این‌که می گویند عمر موسیقی ردیف دستگاهی سرآمده است، چندان اعتقادی ندارم.

تصنیف «چشم جادو» به آهنگسازی پیمان خازنی و خوانندگی میثم اکبری بر روی شعری از جلال‌الدین دری که در این نمایش با استقبال عمومی مواجه شده است، با تنظیمی تازه در نسخه‌ای ضبط استودیویی شده و توسط هنرمندان این اثر به تمامی علاقمندان موسیقی ایرانی فاخر تقدیم می‌شود. در «چشم جادو» پیام سوری پیانو، امیر تهرانی گیتار الکتریک نواخته اند. میکس و مستر «چشم جادو» در استودیو هنر انجام شده است.

اجرای موسیقی نمایش کافه عاشقی از روز ۲۷ بهمن جاری در پردیس تأتر شهرزاد آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=67505

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا