جشنواره موسیقی فجرموسیقیموسیقی ایران

کادوی پرتغالی‌ها حال ایرانی‌ها را خوب کرد

به گزارش کامینگ سون موزیک: گروه موسیقی «فادو» از کشور پرتغال و ارکستر سمفونیک سازمان صداوسیما در چهارمین روز از برگزاری سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر کنسرت‌های خود را پیش روی مخاطبان قرار دادند.

تالار وحدت تهران روز دوشنبه اول اسفند ماه و در چهارمین روز از برگزاری سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر میزبان یک گروه موسیقی سه نفره از کشور پرتغال و ارکستر سمفونیک سازمان صدا و سیما به رهبری آرش امینی بود.

گروه موسیقی «فادو» یکی از گروه‌های خارجی شرکت‌کننده در بخش بین‌الملل سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر است که در روز چهارم جشنواره با برگزاری یک کنسرت ویژه در حضور نمایندگان سفارت پرتغال در کشورمان، کنسرت سه نفره‌ای با محوریت ساز پیانو را پیش روی مخاطبان قرار داد. کنسرتی که با حال و هوای ویژه‌ای که از سوی گروه اجرایی به تماشاگران منتقل شد، باعث شد که اجرای اول از روز چهارم جشنواره فضای جالب توجهی را برای مخاطبان فراهم سازد.

ماریو دوبراگا نوازنده پیانو و سرپرست این گروه موسیقایی در بخش‌های مختلف کنسرت بود که توضیحاتی را درباره آثار ارائه می‌داد تا مخاطبان آشنایی بیشتری با موسیقی کشور پرتغال پیدا کنند. شرایطی که یورگ داسیلو نوازنده گیتار و اوربانو اولیویرا نوازنده درامز در همراهی با ماریو تلاش کردند تا فضای قابل فهم تری از موسیقی پرتغال به تماشاگران حاضر در سالن ارائه شود.

ماریو در بخشی از این کنسرت بود که توضیح داد: بسیار خوشحالم در این سالن حضور دارم و برای شما اجرا می‌کنم. اولین قطعه را با یک آکاپلا آغاز کردیم و قطعه بعدی یک کار فیوژن است. قطعه سوم هم نغماتی تماتیک از موسیقی شبه جزیره ایبری بود در گام ماژور محسوب می‌شود. گروه فادو در سراسر جهان اجرا داشته است. اگر به شهر ما «لیسبون» سفر کرده باشید، خواهید دید در آنجا بسیاری از موسیقیدانان کارهایی که اجرا می‌کنند و به گوش می‌رساندند، تم‌هایی رمانتیک و عاشقانه دارد و معمولاً شاد هستند؛ موسیقی که به دوران کهن این سرزمین باز می‌گردد.

 

این خواننده پس از اجرای قطعه پنجم، اشاره کرد که این قطعه را سال‌ها قبل و در شرایط و روحیه خاصی ساخته است و تقدیم به مخاطبان شد.

ماریو در ادامه با اشاره به نوازنده گیتار گفت: «اوربانو» سازنده ساز است و این گیتار را خودش ساخته است. این گیتار از سازهای اصلی موسیقی ما است و یک گیتار خاص پرتغالی است که سال ۱۸۷۰ میلادی در کنار ساز پیانو بیشتر به مردم معرفی شد. شهر من در جنوب کشور پرتغال است و موسیقی فادو در آنجا بسیار شناخته شده و پیانونوازی این منطقه هم خاص خودش است و خیلی خوشحالم که به نمایندگی از موزیسین‌های فادو، اشعار و ملودی‌های کهن این منطقه را برای شما ارائه می‌کنم.

این نوازنده در بخش دیگری از این کنسرت سه نفره بود که پس از واکنش‌های مثبتی که از مخاطبان در سالن دریافت کرد، توضیح داد: بسیار خوشحالم توانستم پرانرژی برای شما اجرایی داشته باشم. سپاس از اینکه ما را به این جشنواره موسیقی دعوت کردید. اولین باری است که به ایران می‌آیم و علاقمندم موسیقی‌ام را در سراسر جهان و برای ایجاد وحدت و همدلی در بین مردم اجرا کنم تا مردم کشورهای مختلف به یکدیگر نزدیک‌تر شوند.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=67438

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا