جشنواره موسیقی فجرموسیقیموسیقی ایران

اجراهای دومین روز از جشنواره موسیقی فجر

به گزارش کامینگ سون موزیک:  در دومین روز از جشنواره موسیقی فجر دو گروه از افغانستان و صربستان به اجرای دوئت و قوالی می‌پردازند و به جز سرود، گروه‌های از مناطق مختلف کشور قطعاتی از موسیقی‌شان را اجرا خواهند کرد.

دومین روز از سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر امروز شنبه بیست و نهم بهمن ماه برگزار می‌شود.

در اولین روز این رویداد محمدمهدی اسماعیلی (وزیر ارشاد)، حسین امیرعبداللهیان (وزیر امور خارجه) با همراهی محمد الهیاری (مدیرکل دفتر موسیقی) به دیدن اجرای ارکستر ملی ایران نشستند.

گفتنی است در این دوره از جشنواره ۷۸ کنسرت در بخش‌های ردیف دستگاهی، نواحی، کلاسیک، بین الملل، ارکسترال، پاپ، بانوان و سرود برگزار می‌شود.

تالار وحدت، تالار رودکی، فرهنگسرای نیاوران، فرهنگسرای ارسباران، سالن کوشک باغ هنر و سالن میلاد واقع در نمایشگاه بین المللی تهران سالن‌هایی هستند که اجراهای جشنواره موسیقی فجر سی و هشتم را میزبانی می‌کنند. بخشی نیز در جشنواره امسال است که مسابقه موسیقی ایران نام دارد و بدون تماشاگر و اهالی رسانه برگزار خواهد شد.

تالار وحدت

در دومین روز از سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر تالار وحدت واقع در بنیاد رودکی تهران مانند ادوار گذشته میزبان گروه‌های شرکت کننده است.

تالار وحدت عصر روز یکشنبه طی دو سانس ۱۸:۳۰ و ۲۱:۳۰ میزبان گروهی از موسیقی آذربایجان است. در نوبت دوم اجراها نیز ویژه برنامه ارکستر پیامبر مهربانی به مناسبت مبعث حضرت رسول (ص) قطعاتش را اجرا خواهد کرد.

تالار رودکی

تالار رودکی یکی دیگر از سالن‌های اجرای واقع در بنیاد رودکی که معمولا میزبان گروه و ارکسترهای کم تعدادتر است در روز شنبه طی دو سانس ۱۸:۳۰ و ۲۱:۳۰ به ترتیب میزبان کنسرت هنرستان موسیقی دختران کشور و شب موسیقی اصفهان خواهد بود.

فرهنگسرای نیاوران

فرهنگسرای نیاوران که برای اجراهای بانوان و بین الملل انتخاب شده در دو نوبت میزبان شرکت کنندگان و مخاطبان است. در اولین روز هفته سالن اصلی این مکان فرهنگی به اجرای دوئت پیانوی گروهی از صربستان اختصاص دارد که در ساعت ۱۸:۳۰ روی صحنه می‌رود. گروه قوالی افغانستان نیز راس ساعت ۲۱:۳۰ اجرا خواهد داشت.

فرهنگسرای ارسباران

فرهنگسرای ارسباران در دومین روز جشنواره موسیقی فجر میزبان اجرای ویژه گروه سرود یزد، لارستان است که ساعت ۱۸:۰۰ آغاز می‌شود. در سانس دوم نیز که ساعت ۲۱:۳۰ است دو گروه از سیستان و مازندران اجرا دارند.

نمایشگاه بین المللی تهران

سالن میلاد در نمایشگاه بین المللی تهران در تمام روزهای جشنواره میزبان خوانندگان پاپ است. مسعود صادقلو در دومین روز راس ساعت ۱۹:۰۰ روی صحنه می‌رود. مصطفی راغب دیگر خواننده پاپ نیز در ساعت ۲۲:۰۰ اجرا خواهد داشت.

کوشک هنر تهران

کوشک هنر واقع در بزرگراه حقانی، خروجی کتابخانه ملی در روز دوم جشنواره موسیقی فجر امسال میزبان موسیقی بوشهر و موسیقی آذربایجان است که به ترتیب راس ساعات ۱۸:۳۰ و۲۱:۰۰ روی صحنه می‌روند.

موزه امام علی (ع)

موزه امام علی (ع) یکی از مکان‌هایی است که مانند کوشک هنر برای اولین بار با جشنواره موسیقی فجر همکاری می‌کند موزه امام علی (ع) درتمام روزهای جشنواره میزبان نمایشگاه است و به پخش فیلم‌هایی از اجراهای قدیمی و جدید جشنواره می‌پردازد.

سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر از ۲۸ بهمن‌ماه تا سوم اسفندماه ۱۴۰۱ به دبیری بهزاد عبدی در بخش‌های رقابتی (جایزه باربد) و غیر رقابتی برگزار خواهد شد. جایزه ترانه،‌ جایزه موسیقی و رسانه، بخش سرود و نشست‌های پژوهشی برنامه‌های دیگر این دوره از جشنواره است.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=67303

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا