بیوگرافیهنرمندان

بیلی آیلیش، افسردگی و فکر خودکشی

به گزارش کامینگ سون موزیک:  چند روز پیش، مراسم گرمی (معتبرترین مراسم اهدای جایزه موسیقی)، برگزار شد و بیلی آیلیش، خواننده ۱۷ ساله آمریکایی، پنج جایزه اصلی این مراسم، ازجمله آلبوم سال، آهنگ سال، بهترین هنرمند نوظهور، ضبط سال و بهترین آلبوم خواننده پاپ، را از آن خود کرد. بیلی در این مراسم، شش نامزدی نیز کسب کرد و ازطرفی تبدیل به جوانترین خواننده‌ای شد که جایزه چهار دسته‌بندی اصلی جوایز گرمی را به‌دست آورده است.

بیلی با کمک برادر بزرگترش، فینس اوکانل، که تهیه‌کننده کار‌های او بود و در نوشتن ترانه‌ها نیز به او کمک کرد، به این موفقیت دست پیدا کرد. این خواهر و برادر، ترانه‌هایشان را در محیط خانه‌ای نوشتند که همراه والدینشان در آن زندگی می‌کنند و ضبط ترانه‌ها را نیز در اتاق خواب فینس انجام دادند.

وقتی که بیلی آیلیش از افسردگی و فکر خودکشی حرف می‌زند

ممکن است این تصویر ازنظر بسیاری از شما دلپذیر و دوست‌داشتنی باشد، اما هفته پیش، بیلی آیلیش در مصاحبه‌ای با «گایل کینگ» در شبکه CBS، درباره افکار و احساسات ناراحت‌کننده‌اش حرف زد و از مشکلات و درگیری‌های روحی‌اش گفت. آیلیش در این مصاحبه اعتراف کرد که ترانه‌های غم‌انگیزش، (مثل بخش «خاکسپاری یک دوست» در ترانه «من می‌خواهم به خودم پایان دهم»)، بازتابی از احساساتش درباره خودش و مدیریت افسردگی‌اش و نیز افکارش درباره خودکشی است.

بیلی در این مصاحبه گفت که در اوایل شروع کارش، کمپانی‌های موسیقی و شبکه‌های رادیویی، ترانه‌ها و آهنگ‌های او را سرزنش می‌کردند و می‌گفتند که این ترانه‌ها مناسب و مرتبط با زمینه کاری آن‌ها نیستند. آیلیش در اینباره گفت: «این قضیه برای من خنده‌دار بود، زیرا همه در زندگیشان احساس ناراحتی می‌کنند. نوجوانان زیادی هستند که خودشان را دوست ندارند».

آیلیش از خودش با عنوان شخصی یاد کرد که «همیشه به همه‌چیز می‌خندد». او به کینگ گفت که بار مسئولیت دستیابی به موفقیت عظیم در طول سال گذشته، باعث شده که به نقطه‌ای برسد که بخواهد دست به خودکشی بزند. آیلیش که به افسردگی مبتلاست، گفت که او بالاخره با جلسات روان درمانی، حمایت زیاد خانواده و دوستان و اشتغال به سرگرمی‌هایی مانند نوشتن ترانه، توانست در سال ۲۰۱۸، از شرایط افسردگی عبور کند.

بیلی در مصاحبه‌اش درباره این موضوع صحبت کرد که رفتار‌های خودآزارگری داشته، در شرایط بسیار سیاه و تاریکی قرار داشته و می‌خواسته که به خودش آسیب بزند. او گفت که سال پیش، بسیار ناراحت بوده و احساس تنهایی و ایزوله بودن می‌کرده که همین باعث تشدید افسردگی‌اش شده است. او در اینباره گفت: «من بسیار ناراحت بودم و از زندگی هیچ لذتی نمی‌بردم. قصد ندارم سیاه‌نمایی کنم، اما در آن زمان اصلا فکر نمی‌کردم که به سن ۱۷ سالگی برسم». هرچند که اکنون بیلی می‌گوید که هفده سالگی، بهترین سال زندگی‌اش بوده، هفده سالگی را دوست دارد و حتی یک لحظه هم احساس افسردگی نداشته است.

پس از اینکه کینگ از بیلی آیلیش پرسید که آیا او آسیبی نیز به خودش زده یا نه، این خواننده درباره کشمکش‌هایش با افکار خودکشی نیز صحبت کرد. او خاطره‌ای را تعریف کرد که در آن در یکی از اتاق‌های هتلی در برلین آلمان بوده که یک پنجره داشته و شدیدا به این مسئله فکر می‌کرده که به خودش آسیب برساند و در ادامه از مادرش یاد کرد که به او کمک کرد و باعث شد که زنده بماند.

مادر بیلی در مصاحبه‌ای با کینگ گفت: «من هرلحظه حالش را می‌پرسیدم و اوضاعش را بررسی می‌کردم و از او می‌پرسیدم که هنوز هم قصد انجام این کار را دارد یا نه؟ بیلی عاشق اجرای موسیقی است و همین امر باعث ادامه دادن به زندگی‌اش شد».

وقتی که بیلی آیلیش از افسردگی و فکر خودکشی حرف می‌زند

بیلی آیلیش، سابقه بیماری افسردگی دارد و دوران روحی سختی را پشت سر گذاشته است. او در سن ۱۳ سالگی دچار آسیب لگنی شد و همین امر، او را به سمت افسردگی رساند. بیلی در اینباره گفت: «من فکر می‌کنم که افسردگی من از همان زمان آغاز شد».

در دوران نوجوانی، در لگن بیلی، پلاتین کار گذاشته شد. بیلی درباره این مسئله گفته که: «این کار من را به انزوا کشاند و من را به شرایطی دچار کرد که در آن به آسیب زدن به خودم فکر می‌کردم. نیازی نیست که انسان این افکار را داشته باشد، اما وقتی به سراغت می‌آید، کاری نمی‌توانی بکنی. من فکر می‌کردم که لایق درد کشیدن هستم»؛ اما اکنون به‌نظر می‌رسد که بیلی در شرایط بهتری قرار دارد.

او در اینباره گفت: «من از آن شرایط خارج شدم. بیرون آمدن من از پوسته انزوای خودم، بهترین احساس آزادی را به من داد». او قصد دارد که با آن‌دسته از طرفدارانش که با چنین مسائلی دست‌وپنجه نرم می‌کنند، ارتباط بیشتری بگیرد و در اینباره گفت: «من شانه آن‌ها را می‌گیرم و بهشان می‌گویم که لطفا از خودتان مراقبت کنید و با خودتان خوش‌رفتاری کنید و مهربان باشید». او به آن دسته از طرفدارانش که با افسردگی مواجه هستند و به خودکشی فکر می‌کنند، گفت: «هرگز این کار را نکنید، به خودتان آسیب نزنید، زیرا این کار غیرقابل بازگشت است».

مصاحبه آیلیش ممکن است به نوجوانانی که احساسات پیچیده و متناقضی دارند و فکر می‌کنند که آدم‌های زندگیشان، آن‌ها را نمی‌بینند و به آن‌ها توجهی نمی‌کنند، کمک کند. آیلیش با صحبت کردن و درد دل کردن درباره تجاربش، افسردگی و افکارش درباره خودکشی، توانست بر خجالت و ناراحتی ناشی از بیماری روحی‌اش غلبه کند؛ شرایطی که اگر به همان صورت باقی بماند، باعث می‌شود که فرد آسیب‌دیده، احساس شرمساری کند.

وقتی که بیلی آیلیش از افسردگی و فکر خودکشی حرف می‌زند

خودکشی، دومین دلیل مرگ افرادی با سن بین ۱۰ تا ۳۴ سال است. مطالعات مختلف نشان می‌دهد که عدم دسترسی به منابعی برای حفظ سلامت روح و روان، از مهمترین دلایلی است که باعث می‌شود تا افکار خودکشی به ذهن نوجوانان افسرده متبادر شود.

درست است که صحبت سلبریتی‌هایی مانند بیلی آیلیش درباره کشمکش‌های شخصیشان با مشکلات روحی و روانی، باعث حل کامل مشکلات نوجوانان افسرده جامعه نمی‌شود، اما آگاهی را درمیان نواجوانان طرفدار این سلبریتی‌ها افزایش داده و به آن‌ها یادآور می‌شود که با این مشکلات تنها نیستند.

یکی از ترانه‌های آیلیش، به‌نام «آدم بد»، از زمان انتشارش در سال جاری، بیش از سه میلیارد بار شنیده شده است. با میزان شهرت و محبوبیتی که آیلیش دارد، به نوجوانانی دسترسی دارد که ممکن است با عدم دسترسی به امکانات مرتبط با مراقبت‌های روحی دست‌وپنجه نرم می‌کنند، درنتیجه می‌تواند با آهنگ‌هایش به آن‌ها یادآوری کند که بخشی از جامعه بزرگتری هستند که احساساتی همچون آن‌ها دارند. آیلیش حتی در یکی از سخنرانی‌هایش در هنگام دریافت جایزه گرمی، از طرفدارنش قدردانی کرد.

وقتی که بیلی آیلیش از افسردگی و فکر خودکشی حرف می‌زند

توانایی آیلیش در صحبت کردن درباره مشکلات روحی و روانی‌اش، اهمیت استفاده از پلتفرم‌های اجتماعی را درجهت منافع افرادی که با بیماری روحی دست‌وپنجه نرم می‌کنند، نشان می‌دهد. طبیعی‌سازی چنین صحبت‌هایی درباره مشکلات روحی و روانی، یکی از قوانین غلبه بر چنین بیماری‌هایی است. هرچه سلبریتی‌های بیشتری مانند آیلیش، درباره مشکلات روحی و روانی صحبت کنند، جامعه برای افرادی که در آن زندگی می‌کنند و با مسائلی مانند افسردگی و افکار خودکشی دست‌وپنجه نرم می‌کنند، تبدیل به جای بهتر و راحت‌تری می‌شود.

امیدواریم که شجاعت آیلیش، تبدیل به ترندی معروف شود تا سلبریتی‌های دیگر نیز به این زمینه ورود کنند تا ما هم بیشتر درباره این مسائل بنویسیم و به انسان‌ها کمک کنیم.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=6698

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا