بیوگرافیتولدموسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

متولدین ۲۷ ژانویه سینما ، تئاتر و موسیقی؛ رزمند پایک

به گزارش کامینگ سون موزیک: رُزِمِند مری الن پایک (انگلیسی: Rosamund Mary Ellen Pike؛ زادهٔ ژانویهٔ ۱۹۷۹) بازیگر انگلیسی است. افتخارات او شامل یک جایزهٔ گلدن گلوب و یک جایزهٔ امی ساعات پربیننده می‌شود و علاوه بر این نامزد دریافت یک جایزهٔ اسکار و یک جایزهٔ آکادمی فیلم بریتانیا بوده‌است.

رُزِمِند پایک
نام در زمان تولد رُزِمِند مری الن پایک
زادهٔ ژانویه ۱۹۷۹ (۴۳–۴۴ سال)
همرسمیت، لندن، انگلستان
محل تحصیل کالج وادام، آکسفورد
پیشه
  • بازیگر
  • گوینده
سال‌های فعالیت ۱۹۹۸–اکنون
شریک(های)
زندگی
رابی یونیاک (۲۰۰۹–اکنون)
فرزندان ۲

پایک فعالیت حرفه‌ای خود را با حضور در نمایش‌های تئاتر مانند رومئو و ژولیت آغاز کرد. در پی حضور در چندین مجموعهٔ تلویزیونی، او برای بازی در نقش یک باند گرل در فیلم جاسوسی روزی دیگر بمیر (۲۰۰۲) به شهرت رسید. پایک برای بازی در فیلم افسارگسیخته (۲۰۰۴) جایزهٔ بیفای بهترین بازیگر نقش مکمل زن را دریافت کرد و سپس در فیلم درام غرور و تعصب(۲۰۰۵)، فیلم علمی رستاخیز (۲۰۰۵)، فیلم تریلر شکست (۲۰۰۷)، فیلم‌های درام قطعات فراری (۲۰۰۷)، درس‌آموزی (۲۰۰۹) و نسخه بارنی (۲۰۱۰) و فیلم کمدی ورلدز اند (۲۰۱۳) ایفای نقش کرد.پایک در فیلم کمدی جانی اینگلیش دوباره متولد می‌شود (۲۰۱۱)، فیلم فانتزی خشم تایتان‌ها (۲۰۱۲) و تریلر اکشن جک ریچر (۲۰۱۲) حضور داشته‌است. او در سال ۲۰۱۴ برای نقش‌آفرینی در تریلر روان‌شناختی دختر گم‌شده تحسین منتقدان را به خود جلب کرد و برایش نامزدی دریافت جایزهٔ اسکار بهترین بازیگر زن را به همراه داشت. پایک برای بازی در درام یک پادشاهی متحد (۲۰۱۶) و به تصویر کشیدن روزنامه‌نگار ماری کالوین در درام جنگی یک جنگ خصوصی (۲۰۱۸) تحسین شد. او در سال ۲۰۲۱ برای بازی در تریلر من خیلی مراقبم برندهٔ جایزهٔ گلدن گلوب شد.

زندگی هنری

او کار بازیگری را در سال ۱۹۹۸ با بازی در چندین فیلم و سریال تلویزیونی آغاز کرد. در سال ۲۰۰۲ با بازی در فیلم «روزی دیگر بمیر»، پا به عرصهٔ سینمای حرفه‌ای گذاشت. پس از ان با بازی در فیلم‌هایی همچون «غرور و تعصب»، «درس‌آموزی»، «خشم تایتان‌ها» و «جک ریچر» خود را به عنوان یک بازیگر خوب به اثبات رساند.

در سال ۲۰۱۳ «دیوید فینچر» با دیدن آثار وی در طول این سالیان او را برای نقش اول فیلم خود به نام «دختر گم‌شده» که اقتباسی از رمان پرفروش «گیلین فلین» بود انتخاب کرد. وی در این فیلم نقش زنی به نام «ایمی دان» را بازی کرد که در پنجمین سالگرد ازدواجش ناپدید می‌شود و پلیس همسر وی را مسئول گم شدن او می‌داند. او در این فیلم با «بن افلک» همبازی بود. فیلم در اکتبر سال ۲۰۱۴ اکران شد.

پایک به خاطر نقش آفرینی فوق‌العاده و خیره‌کننده اش مورد تحسین بسیاری از منتقدین و مخاطبان فیلم قرار گرفت و شهرت و اعتبار زیادی کسب کرد و توانست نامزد جوایز معتبری همچون «اسکار» بهترین بازیگر نقش اول زن و «بفتا» و «گلدن گلوب» و برنده «جایزه انجمن منتقدان فیلم لندن برای بازیگر نقش اول زن سال بریتانیا» شود و جوایز دیگری همچون «جایزه امپایر بهترین بازیگر زن» را از ان خود کند.

زندگی شخصی
علاقهٔ پایک به موسیقی است. او همچنین به زبان‌های ایتالیایی و فرانسوی نیز مسلط است. او مدتی با «جو رایت» کارگردان فیلم «غرور و تعصب» نامزد بود. آن‌ها در سال ۲۰۰۸ به این نامزدی پایان دادند. وی از اواخر سال ۲۰۰۹ با «رابی انیاک» در رابطه است و از وی دارای دو فرزند پسر می‌باشد.

فیلم‌شناسی

سال عنوان نقش نکات
۲۰۰۲ روزی دیگر بمیر میراندا فراست.
۲۰۰۴ سرزمین موعود رز
۲۰۰۴ افسارگسیخته الیزابت ویلمونت، کنتس راچستر
۲۰۰۵ غرور و تعصب جین بنت
۲۰۰۵ رستاخیز دکتر سامانتا گربم
۲۰۰۷ شکست نیکی گاردنر
۲۰۰۷ قطعات فراری الکس
۲۰۰۹ درس‌آموزی هلن
۲۰۰۹ بدل‌ها مگیه گرییر
۲۰۱۰ کف دست سوزاندن ددرا داون پورت
۲۰۱۰ جک‌بوتس در وایتهال دیزی دوبلور
۲۰۱۰ نسخه بارنی مریم گرنت ـ پانوفسکی
۲۰۱۰ ساخته شده در داگنهام لیزا هاپکینس
۲۰۱۱ میمون ارگان چرخ است راکلی فیلم کوتاه
۲۰۱۱ جانی اینگلیش دوباره متولد می‌شود کتی سامنر
۲۰۱۱ بیگ یر جسیکا
۲۰۱۲ خشم تایتان‌ها ملکه آندرومده
۲۰۱۲ جک ریچر هلن رودین
۲۰۱۳ ورلدز اند سم چمبرلین
۲۰۱۴ مسیر طولانی سقوط پنی
۲۰۱۴ هکتور و جستجو برای خوشحالی کلارا
۲۰۱۴ آنچه در تعطیلات انجام دادیم ابی
۲۰۱۴ دختر گم‌شده امی الیوت
۲۰۱۵ بازگشت به فرستنده میراندا ولز
۲۰۱۶ یک پادشاهی متحد روث ویلیامز خاما
۲۰۱۷ مردی با قلبی آهنین لینا هایدریش
۲۰۱۷ متخاصمان رزالی کواید
۲۰۱۸ انتبه بریژیت
۲۰۱۸ یک جنگ خصوصی ماری کالوین
۲۰۱۹ خبرچین ویل‌کاکس
۲۰۱۹ رادیو اکتیو ماری کوری
۲۰۲۰ من خیلی مراقبم مارلا
نامشخص سالتبرن در حال تولید

تلویزیون

  • بازرس فویل (۲۰۰۲)
  • مومین‌والی (۲۰۱۹–اکنون)
  • چرخ زمان (۲۰۲۱–اکنون)

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=66327

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا