بیوگرافیتولدموسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

متولدین 23 ژانویهٔ سینما ، تئاتر و موسیقی؛ ماریشکا هارگیتی

به گزارش کامینگ سون موزیک:  ماریشکه هارگیتی (‎/məˈrɪʃkə ˈhɑːrɡ[invalid input: ‘ɨ’]t/‎ ; زاده ۲۳ ژانویهٔ ۱۹۶۴) یک هنرپیشه اهل ایالات متحده آمریکا است. پدرش میکی هارگیتی (مجاری: Hargitay Miklós) یک بازیگر اهل مجارستان و مادرش جین منسفیلد نیز یک بازیگر آمریکایی است.وی از سال ۱۹۹۹ تاکنون بازیگر سریال قانون و نظم: واحد قربانیان ویژه (به انگلیسی Law & Order: Special Victims Unit یا SVU) در نقش اولیویا بنسون (به انگلیسی Olivia Benson) می‌باشد. همسرش یک بازیگر و نویسنده آمریکایی پیتر هرمان(به انگلیسی Peter Hermann) می‌باشد که در حال بازی در همان سریال قانون و نظم: واحد قربانیان ویژه با یکدیگر آشنا شدند. او صاحب سه فرزند است که فرزند اول پسری به نام آگوست میکلوش فردریش هرمان که در ۲۸ ژوئن ۲۰۰۶ آن را به دنیا آورد.

از فیلم‌های معروف او می‌توان به بازی در فیلم ترک لاس وگاس اشاره کرد.

دو فرزند دیگر یکی دختر به نام آمایا ژوزفین و دیگری پسر به نام آندرو نیکولاس می‌باشند که او خود آن‌ها را به دنیا نیاورده و او و همسرش آن‌ها را به فرزندی پذیرفته‌اند.

ماریشکا هارگیتی
زادهٔ ۲۳ ژانویهٔ ۱۹۶۴ ‏(۵۸ سال)
سنتا مونیکا، کالیفرنیا, آمریکا
دیگر نام‌ها ماریشکا هرمن
تحصیلات دانشگاه کالیفرنیا، لس‌آنجلس
پیشه
  • بازیگر
  • تهیه‌کننده
  • کارگردان
سال‌های فعالیت ۱۹۸۳–تاکنون
سازمان بنیاد قلب شاد
عنوان دختر شایسته بورلی هیلز (۱۹۸۲)
همسر(ها) پیتر هرمن (ا. ۲۰۰۴)
فرزندان ۳
والدین جین منسفیلد
میکی هارگیتی
وبگاه
www.mariska.com

زندگی شخصی

هارگیتی در بیمارستان سنت جان در سنتا مونیکا، کالیفرنیا، از جین منسفیلد به دنیا آمد. پدر وی میکی هارگیتی که متولد مجارستان است. قسمت اول و وسط نام او مجارستانی می‌باشد و به مریم مجدلیه اشاره می‌کند (Mariska مخفف مریم است). هارگیتی با مذهب کاتولیک بزرگ شده‌است. او دارای دو برادر بزرگتر به نامهای میکلوش و زولتان است، و سه خواهر و برادر ناتنی به نام‌های ، جین ماری منسفیلد و آنتونیو تونی (به ترتیب از ازدواج اول و سوم مادرش) و تینا هارگیتی (از ازدواج اول پدرش) دارد.

پدر و مادر هارگیتی در مه ۱۹۶۳ طلاق گرفته بودند، اما پس از چند ماه قبل از تولد ماریشکا در ژانویه ۱۹۶۴ آشتی کردند، اما به زودی و دوباره از هم جدا شدند. در ۲۹ ژوئن سال ۱۹۶۷، جین منسفیلد مادر هارگیتی در یک تصادف اتومبیل در مسیر بین نیواورلئان و خلیج سنت لوئیس، می‌سی‌سی‌پی کشته شد. سام برودی دوست پسر جین منسفیلد و راننده نیز در این تصادف کشته شدند. علت مرگ مادرش خواب در پشت وسیله نقلیه بود.هارگیتی سه و نیم ساله یک زخم بر روی قسمتی از سرش ایجاد شده بود. برادران او میکلوش و زولتان نیز در ماشین بود که تنها با چند جراحات جزئی مواجه شدند.

گزیده فیلم‌شناسی

فهرست برخی از فیلم‌هایی که ماریشکا هارگیتی در آن‌ها به ایفای نقش پرداخته است:

  • سلاح بی‌نقص
  • سارق بانک
  • ترک لاس وگاس
  • عطر
  • حکایت دریای زمین
  • بخش فوریت‌های پزشکی (مجموعه تلویزیونی)
  • نظم و قانون: واحد قربانیان ویژه (مجموعه تلویزیونی)

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=66202

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا