بیوگرافیتولدموسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

متولدین ۱۸ ژانویهٔ سینما ، تئاتر و موسیقی؛جاناتان دیویس

به گزارش کامینگ سون موزیک:  جاناتان هاوسمن دیویس (به انگلیسی: Jonathan Houseman Davis) (زادهٔ ۱۸ ژانویهٔ ۱۹۷۱) خواننده و شخص اول گروه نو-متال کورن است. دیویس در رده‌بندی «۱۰۰ خوانندهٔ هوی متال برتر همهٔ دوران» در ماهنامهٔ هیت پریدر جایگاه شانزدهم را به‌خود اختصاص داده‌است.
جاناتان دیویس
اطلاعات پس‌زمینه
نام شناسنامه‌ای جاناتان هاوسمن دیویس
زاده ۱۸ ژانویهٔ ۱۹۷۱ ‏(۵۱ سال)
بیکرزفیلد، کالیفرنیا
ژانر نو متال، آلترنتیو متال، هارد راک، اکسپریمنتال راک، فیوژن، آوانگارد
ساز(ها) گیتار، درامز، پیانو، بگ‌پایپز، ویولن، هارمونیکا، باس
سال‌های فعالیت ۱۹۸۹ تاکنون
ناشر(ان) ایمورال/اپیک، ای‌ام‌آی/ویرجین، رودرانر
همکاری‌های مرتبط کورن، جاناتان دیویس اند اس‌اف‌ای، سکس‌آرت

گروه کورن را دیویس به‌همراه جیمز شفر (گیتاریست)، رجینالد آرویزو (بیسیست) و دیوید سیلوریا (درامر) در سال ۱۹۹۳ در بیکرزفیلد کالیفرنیا بنیان گذاشتند. از آن‌زمان تا به حال ۹ آلبوم استودیویی از کورن منتشر شده‌است که تمامی آن‌ها در زمان انتشارشان رده‌های بالای جدول‌های فروش بیلبورد در ایالات متحده را به‌خود اختصاص داده‌اند

او دو بار ازدواج کرده که از ازدواج اول یک و از ازدواج دوم دو پسر دارد. همسر دوم او دیوان دیویس از هنرپیشگان قدیمی پورنو است.

دیویس به موازات فعالیت‌اش در کورن گروه خودش با نام جاناتان دیویس اند اس‌اف‌ای را هم رهبری می‌کند. تنها آلبوم شخصی او-که اکثر قطعه‌های آن بازخوانی آثار کورن هستند-در سال ۲۰۰۷ و با نام Alone I Play روانهٔ بازار شده‌است. دیویس طی سال‌های فعالیت موسیقیای اش به‌غیر از کورن در ضبط آلبوم‌های دیگر گروه‌ها و هنرمندان موسیقی نیز مشارکت داشته‌است که از آن میان می‌توان به سپولترا، لیمپ بیزکت، لینکین پارک و سویساید سایلنس اشاره کرد.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=65919

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا