بیوگرافیتولدموسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

متولدین ۹ ژانویهٔ سینما ، تئاتر و موسیقی؛ لارا فابیان

به گزارش کامینگ سون موزیک: لارا فابیان (به انگلیسی: Lara Fabian) (متولد ۹ ژانویه ۱۹۷۰) زاده شده با نام لارا کروکرت (به انگلیسی: Lara Crokaert) در ایتربیئک، بلژیک خواننده ای بلژیکی-کانادایی است که به خاطر توانایی‌های آوازی و تکنیک بالایش زبانزد است.
لارا فابیان
اطلاعات پس‌زمینه
نام شناسنامه‌ای لارا کروکرت
زاده ۹ ژانویهٔ ۱۹۷۰ ‏(۵۲ سال)

۱۹ دی ۱۳۴۸

ایتربیئک، بلژیک

ژانر پاپ، آکوستیک، پاپ راک، پاپ فرانسوی، رقص
سال‌های فعالیت ۱۹۸۶-اکنون
علت سرشناسی به خاطر توانایی‌های آوازی و تکنیک بالایش

لارا از پدری بلژیکی و مادری ایتالیایی متولد شد و پنج سال اول زندگی خود را در ایتالیا گذراند. پس از آن به همراه خانواده به بلژیک مهاجرت کرد و به تشویق پدر گیتاریست خود در کلاس‌های آوازخوانی حضور پیدا کرد. او در ۱۶ سالگی اولین آهنگ خود را ساخت و در ۲۰ سالگی با ریک آلیسون (Rick Alison) آهنگساز و ترانه‌سرا، آشنا شد و به همراه او به کانادا مهاجرت کرد. لارا و ریک اولین آلبوم خود را به زبان فرانسه به نام لارا فابیان در کانادا منتشر کردند که با اقبال عمومی مواجه شد.

وی به زبان‌های فرانسوی، ایتالیایی، اسپانیایی، انگلیسی و روسی ترانه می‌خواند و در تمامی این زبان‌ها سلیس است. علاوه بر این و به زبان پرتغالی نیز ترانه خوانده، یک ترانه به زبان آلمانی اجرا کرده و اندکی نیز هلندی می‌داند.

وی در سال ۱۹۹۴ ملیت کانادایی گرفت و در آن زمان در شهر کبک فعالیت خود را آغاز کرد. نوع صدای لارا فابیان نوعی صدای سوپرانو لیریک سبک است که دامنه آواز آن چهار اکتاو است.

آهنگ «دوستت دارم» (به فرانسوی: je t’aime) وی از معروف ترین کارهای اوست.

در اوایل سال ۱۹۹۸ با پاتریک فیوری خواننده فرانسوی رابطه داشت.

او از سال ۲۰۰۶ با ژرارد پولیچینو کارگردان فرانسوی در ارتباط بود که لو دختر اول لارا از این رابطه به دنیا آمد. پس از چندین شایعه حاکی از تاریخ های مختلف برای تولد لو، سرانجام در ۲۰ نوامبر ۲۰۰۷، موران یکی از دوستان نزدیک لارا (خواننده صدای مشترک در تک آهنگ «Tu es mon Autre» در سال ۲۰۰۲) در کنسرت خود در رویال سیرکوس فاش کرد: «… لو کوچک امروز صبح متولد شد!» لو در بیمارستان ادیث کاول (Edith Cavell) در شهر اوکل بلژیک متولد شد.

لارا در سال ۲۰۱۳ با نوازنده و هنرمند ایتالیایی گابریل دی جورجیو ازدواج کرد.

زندگینامه

لارا در رشتهٔ حقوق تحصیل کرده است. اگر او خواننده نمی‌شد یک حقوقدان در بخش جرم‌شناسی کودکان بود. پیشتر از این او دوست داشت که پرستار مهد کودک باشد چون کودکان را بسیار دوست دارد.

معبود دوران کودکی او باربارا استرایسند (خواننده و بازیگر فیلم و تئاتر و آهنگساز آمریکایی) بود. پس از آن‌که فیلم ینتل (Yentl) باربارا را در چهارده‌سالگی نگاه کرد به خودش قول داد که روزی در صحنهٔ ثبت موسیقی و آهنگ برای فیلم، آواز بخواند و بالاخره این کار را کرد.

کارهای لارا از آن‌رو مشهور و پرطرفدار است که کارهایش با تمام احساس اجرا می‎شوند. لارا در این مورد می‎گوید: «کسی که احساس قلبی خود را منتقل می‎کند، اهمیتی ندارد به ژاپنی می‎خواند یا هندی یا ایتالیایی.» لارا به فیلم بیمار انگلیسی علاقه دارد.

آلبوم‌ها

لارا فابیان (آلبوم فرانسوی) (۱۹۹۱)
زندگی را غنیمت شمار(به فرانسوی: Carpe diem) ‏(۱۹۹۴)
ناب (به فرانسوی: Pure) ‏(۱۹۹۷)
۱۹۹۹ زنده (۱۹۹۹)
لارا فابین (آلبوم انگلیسی) (۲۰۰۰)
عریان (به فرانسوی: Nue) ‏ (۲۰۰۱)
۲۰۰۲ زنده (۲۰۰۲)
با تمام صمیمیت (به فرانسوی: En Toute Intimité) ‏(۲۰۰۳)
زندگی شگفت‌انگیز (۲۰۰۴)
۹ (۲۰۰۵)
زنده دربارهٔ ۹ (۲۰۰۶)
تمام زنی که در من است (به فرانسوی: Toutes les femmes en moi) ‏(۲۰۰۸)
تمام زنی که در من است (به انگلیسی: Every Woman In Me) ‏(۲۰۰۹)
مادموازل ژیواگو به فرانسوی: (Mademoiselle Zhivago (2010
در نهان به فرانسه :(la secret (2013
زندگی من در زندگی تو (۲۰۱۵) (به فرانسوی: Ma vie dans la tienne)

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=65397

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا