موسیقی ایرانهنرمندانوفات

پیام تسلیت سرپرست فرهنگستان هنر برای درگذشت بیانی

به گزارش کامینگ سون موزیک: «بی‌تردید فعالیت‌های استاد بیانی در رهنمایی علاقه‌مندان به فراگیری موسیقی ردیف دستگاهی و نیز پیگیری مداوم در شناخت و معرفی بزرگان موسیقی نواحی ایران و پژوهش در حکمت و ادب مفاخر گذشته ایران فرهنگی، مُهر و نشان خود را در تاریخ موسیقی معاصر ایران بر جای خواهد گذاشت.»

به گزارش روابط عمومی فرهنگستان هنر، علیرضا اسماعیلی ـ سرپرست فرهنگستان هنر و گروه تخصصی موسیقی این فرهنگستان ـ به دنبال درگذشت نابهنگام علی‌اصغر بیانی، عضو گروه موسیقی فرهنگستان هنر و معاون هنری اسبق این فرهنگستان، پیام تسلیتی منتشر کرد.

در متن پیام سرپرست فرهنگستان هنر آمده است:
«بازگشت همه به سوی اوست
مردن عاشق نمی‌میراندش/در چراغی تازه می‌گیراندش

خبر غمبار درگذشت استاد علی‌اصغر بیانی، هنرمند وارسته، نوازنده سه‌تار، آموزگار موسیقی‌شناس و عضو گروه موسیقی فرهنگستان هنر، موجب تألم و تأسف بسیار شد. او که به پای همت، دل در گرو باده سنت‌های اصیل موسیقایی نهاده بود، به درویشی و خرسندی، دمی زآموختن و آموزاندن موسیقی این مرزوبوم نیاسود و گنج جان به رنج فراگیری ناتمام بسود.

بی‌تردید فعالیت‌های استاد بیانی در رهنمایی علاقه‌مندان به فراگیری موسیقی ردیف دستگاهی، و نیز پیگیری مداوم در شناخت و معرفی بزرگان موسیقی نواحی ایران و پژوهش در حکمت و ادب مفاخر گذشته ایران فرهنگی، مُهر و نشان خود را در تاریخ موسیقی معاصر ایران بر جای خواهد گذاشت.

مرگ چنین خواجه نه کاری‌ست خُرد

فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران ضایعه فقدان نابهنگام استاد بیانی را به جامعه والای موسیقی صمیمانه تسلیت می‌گوید و از خداوند متعال برای دوستداران، شاگردان و خانواده محترمشان به‌ویژه همسر و دو دخت گرامی‌شان، صبر و پایداری بر این مصیبت مسئلت می‌کند.»

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=6516

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا