بیوگرافیتولدموسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

متولدین 22 دسامبر سینما ، تئاتر و موسیقی؛رابین گیب

به گزارش کامینگ سون موزیک:  رابین هیو گیب (به انگلیسی: Robin Hugh Gibb) (زادهٔ ۲۲ دسامبر ۱۹۴۹، درگذشته ۲۰ مه ۲۰۱۲)، خواننده گروه بی جیز بود.
رابین گیب
اطلاعات پس‌زمینه
زاده ۲۲ دسامبر ۱۹۴۹
دوگلاس، جزیره من
درگذشته ۲۰ مهٔ ۲۰۱۲ (۶۲ سال)
لندن
همکاری‌های مرتبط گروه بی جیز

فعالیت‌ها

بری، موریس و رابین گیب در دهه هفتاد در موسیقی پاپ با ترانه‌هایی چون «چه بی انتهاست عشق تو»، «زنده بمان» و «تب شبانه» به شهرتی جهانی رسیدند. از ۱۹۶۸ میلادی که این سه برادر با تشکیل گروه بی جیز کارشان را آغاز کردند تاکنون بیش از دویست میلیون نسخه از آلبومهای شان در جهان به فروش رسیده‌است.

زندگی

برادران بی جیز در جزیرهٔ «من» به دنیا آمدند و در شهر منچستر بریتانیا بزرگ شدند.

آنها بعدها به استرالیا نقل مکان کردند.

رابین گیب دو بار ازدواج کرد و سه فرزند از خود به جای گذاشت. موریس برادر دوقلوی رابین در سال ۲۰۰۳ بر اثر ابتلا به بیماری روده از دنیا رفت. اندی، دیگر برادر وی که عضو گروه بی جیز نبود، در سال ۱۹۸۸ بر اثر اعتیاد به مواد مخدر جان خود را از دست داد.

گیب در ماه مارس سال جاری در گفتگویی با نشریه بریتانیایی سان با اشاره به مرگ نزدیکانش گفت: «گاهی اوقات از خود می‌پرسم که شاید تمامی تراژدی‌هایی که خانواده‌ام طعم آن را چشید و تمامی این چیزهایی که در این اواخر برای خودم پیش آمده، بهایی باشد که ما باید در ازای تمامی موفقیت‌ها و خوشبختی‌هایمان بپردازیم.»

گیب در ماه فوریه سال ۲۰۱۲ گفته بود که وضع جسمانی او رو به بهبودی گذارده و امیدواری خود را در مورد درمان کامل از این بیماری ابراز داشته بود. پس از آن اما وضع وی بار دیگر رو به وخامت گذاشت و گیب پس از ابتلا به بیماری ذات‌الریه وارد کما شد، اما یک هفته پس از آن به هوش آمد.

خانوادهٔ رابین گیب اعلام کرد که وی ۲۰ مه ۲۰۱۲ بر اثر ابتلا به سرطان روده و کبد در سن ۶۲ سالگی در لندن چشم از جهان فرو بسته‌است

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=64833

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا