موسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

 «چوپی» انتشار یک نوای متفاوت از نواحی

به گزارش کامینگ سون موزیک:  یکی از فعالان و پژوهشگران موسیقی اقوام از پایان تولید یک مجموعه موسیقایی به نام «چوپی» با نوازندگی مجید پاکدل از هنرمندان پیشکسوت نوازندگی نی جفتی خبر داد.

علی ثابت‌نیا پژوهشگر و مدیر گردآوری مجموعه موسیقایی «دمساز»  با اشاره به تازه‌ترین فعالیت‌های انجام گرفته در این حوزه توضیح داد: براساس برنامه‌ریزی‌هایی که از قبل انجام گرفته بود، قرار بود بعد از انتشار آلبوم «هتن» با هنرمندی محمدرحم دل‌خواه استاد نوازندگی سرنا منطقه تربت‌جام در قالب پروژه «دمساز»، آلبوم دیگری با عنوان «چوپی» به هنرمندی مجید پاکدل از استادان پیشکسوت موسیقی منطقه بوشهر که در عرصه نوازندگی نی جفتی تبحر دارد، پیش روی مخاطبان قرار گیرد، اما متاسفانه به دلیل شرایط و فضای فعلی که زمان مناسبی برای انتشار آثار موسیقایی نیست عرضه آن را به تاریخ دیگری موکول کردیم.

این تهیه‌کننده تاکید کرد: آنچه در این آلبوم صورت گرفته، تلاش برای تولید آثار بسیار شنیدنی و ارزشمندی است که طی سال‌های اخیر کمتر تهیه کننده و ناشری به دلیل شرایط اقتصادی رغبت می‌کرد آنها را منتشر کند. آثاری که با اتکا به نواها و آثار قدیمی بزرگان موسیقی نواحی این سرزمین در استودیو به صورت شخصی ضبط شده که دست‌اندرکاران آلبوم تلاش کردند با چنین اقدامی سهمی در شنیده شدن و فراموش نشدن آثار این چنینی داشته باشند.

 

وی ادامه داد: آنچه در این آلبوم قرار است منتشر شود، یکی از آثار منتخب از مجموعه‌ای مشتمل بر آثار تعدادی از نوازندگان شناخته شده و بی‌بدیل موسیقی اقوام ایران در شهرهای مختلف کشور است که تاکنون موفق به تولید و ضبط چهار پروژه شدیم. در این چارچوب چندی پیش آلبوم «هتن» منتشر شد و قرار است در ماه‌های آتی نیز به تناسب زمان بندی‌های صورت گرفته و بهبود شرایط پروژه‌های دیگر نیز در دسترس علاقه مندان موسیقی نواحی قرار گیرد.

ثابت نیا چندی پیش هم درباره پروژه «دمساز» نوشته بود: «در گذر از دوره جوانی و در آستانه میانسالی، پس از سال‌ها تلاش و آزمون و خطا در عرصه نوازندگی و نفس کشیدن در هوای موسیقی، امروز که به آنچه روزگاری غایت آمالم بود دست نیافته‌ام، در این اندیشه که چگونه همچنان با کاروان هنرمندان و خنیاگران سرزمینم هم قدم بمانم!؟ لذا تصمیم گرفتم ترس‌ها و وسواس‌های ذهنی‌ام را کنار بگذارم و از جایگاه مخاطب موسیقی، لذت جنون‌آمیز خود از شنیدن آواها و نواهای این سرزمین را در قالب تولید و انتشار آلبوم‌های موسیقی با دیگر علاقه‌مندان به اشتراک بگذارم. این مهم هرچند اقدامی بدیع نیست اما امیدوارم در زمره نمونه‌هایی قابل اتکا برای موسیقی ایران به شما آید و در کمک به غنای گنجینه شنیداری این سرزمین قدمی بردارد.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=63905

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا