بیوگرافیتولدموسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

متولدین ۷ آذر سینما ، تئاتر و موسیقی؛ کامیار

به گزارش کامینگ سون موزیک:  کامیار احمدزاده، معروف به کامیار (زادهٔ ۷ آذر ۱۳۵۷ در تهران)، خوانندهٔ‌ ایرانی است. وی در سال ۱۳۵۹هنگامی که دو ساله بود همراه با خانواده اش به کشور فرانسه و به شهر پاریس مهاجرت کرد و در آنجا بزرگ شد. در آنجا به مدت ۸ سال به هنرستان موسیقی رفته و پیانو را به عنوان ساز اصلی خود می‌نواخت. در طول این زمان، کامیار روی مخلوط کردن موسیقی سنتی خاورمیانه و آر اند بی متمرکز شده بود. قبل از حرفه‌ای شدن در موسیقی، کامیار برای مطالعهٔ انگلیسی در دانشگاه Sorbonne Nouvelle در پاریس حضور پیدا می‌کرد.

کامیار
نام شناسنامه‌ای کامیار احمدزاده
نام(های) دیگر کامیار (KamyR)
زاده ۷ آذر ۱۳۵۷ ‏(۴۳ سال)
تهران، ایران
ژانر پاپ، آر اند بی و موسیقی بین‌المللی
پیشه خواننده و تهیه‌کننده و تنظیم کننده
ساز(ها) پیانو
سال‌های فعالیت ۱۳۸۲ تاکنون
ناشر(ان) ترانه ریکوردز، رادیو اینترنتی جوان، کلتکس ریکوردز و پاور ریکوردز
همکاری‌های مرتبط بلک کتس، Melanie، رضا پیشرو

 

 

در سن ۱۸ سالگی، کامیار متوجه شور و شوق خود برای خوانندگی به سبک‌های آر اند بی، موسیقی سول و فانک تحت تأثیر از استیو واندر شد. اما راه به تحقق رسیدن رویایش و تبدیل شدن به یک نوازنده حرفه‌ای آسان نبود، مانند بسیاری از اجراهای اولیه‌اش که در خیابان‌ها و ایستگاه‌های مترو آغاز شد، در کنار بهترین دوست و شریکش حکیم راچک (Hakim Rachek) آغاز کرد.

در سال ۱۳۸۲، کامیار پاریس را ترک کرد و به لس آنجلس به منظور دنبال کردن حرفهٔ موسیقی خود در صنعت موسیقی فارسی رفت و به موفقیتی به عنوان خواننده ی جدید گروه محبوب فارسی بلک کتس دست یافت.او با این گروه آلبوم فریاد گربه سیاه را به بازار عرضه با سبک منحصر به فردش آر اند بی فارسی و توانایی‌هایش به خوانندگی به بیش از ۷ زبان، کامیار به حس و شور یک شبه در جامعه فارسی تبدیل شد.او با قطعه جون خودت به اوج شهرت با بلک کتس رسید.او به مدت ۳ سال در گروه بلک کتس فعالیت کرد و بعد سه سال از این گروه جدا شد.[۱][۲][۳]

بعد از جدایی از بلک کتس، تا به امروز، او در بریتانیا، کانادا، اروپا، آسیا، و آمریکا در سالنی مانند تئاتر کداک، جهانی گیبسون آمفی تئاتر، نوکیا تئاتر و کاخ سزار در لاس وگاس تورهای کنسرت داشته‌است.

در آبان ۱۳۸۸، کامیار سرود ملی آمریکا را در یک بازی بسکتبال (لیگ NBA) در مرکز Staples در لس آنجلس اجرا کرد.

از طریق مخلوط کردن سبک آر اند بی با روش‌ها و مقیاس‌های خاورمیانه، کامیار توانست به صنعت موسیقی بین‌المللی و با برخی از بزرگترین اسطوره‌هایش بخواند، مانند اسطوره اش استیو واندر.

اولین آلبوم کامیار به نام «دوباره» در سراسر جهان در آبان ۱۳۸۹ منتشر شد و تحسین منتقدین را بخاطر آوردن یک صدای بین‌المللی به صنعت موسیقی فارسی و شکستن موانع سنتی معمولی پاپ فارسی دریافت کرد. تمام آهنگ‌های این آلبوم به تهیه‌کنندگی و تنظیم خود کامیار و Hakim Rachek ساخته شد بجز «ای جان» که توسط پیام شمس تنظیم شد.

آلبوم‌ها

همراه بلک کتس جیغ گربه ها
دوباره – ۱۳۸۹

تک‌آهنگ‌ها

نترسید
نمی‌دونم
عاشق می‌مونم
یه عاشق
تو با منی
دل منو بردی
صد در صد
تکراری
اصلا یه وضعی
چی سرم اومد
مگه دیوونم
بدو بیا
رد دادم
یواش یواش
قربونت برم
جون
پاشو (با همراهی رضا پیشرو)

همخوانی‌ها

تو می‌تونی (همراه با شهرام شب‌پره)
پاشو (همراه با رضا پیشرو)
از دست تو (همراه با حسین تهی)
داره باورم می. شه (همراه با سعید پانتر)
ناز نکن (همراه با نریمان)
همسفر (همراه با ستار)
خوشحالم (همراه با ملانی)
لرزان (همراه با عزیز ویسی)
تموم شد(همراه با رضا پیشرو)

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=63874

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا