بیوگرافیتولدموسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

متولدین ۲۶ نوامبر سینما ، تئاتر و موسیقی؛دی‌جی خالد

به گزارش کامینگ سون موزیک:  خالد محمد «دی‌جی» خالد (به انگلیسی: Khaled Mohamed “DJ” Khaled) تهیه‌کننده موسیقی و دی جی اهل لوئیزیانا در آمریکا است که با نام دی‌جی خالد شناخته می‌شود. بیشتر معروفیت وی برای برنامه رادیویی WEDR در رادیو میامی است. او یک دی جی برای موسیقی هیپ هاپ می‌باشد. اولین آلبوم وی در سال ۲۰۰۶ با نام Listennn… the Album منتشر شد که مقام دوازدهم را در بیلبورد ۲۰۰ بدست آورد.
دی‌جی خالد
DJ Khaled
اطلاعات پس‌زمینه
نام شناسنامه‌ای خالد محمد خالد
زاده ۲۶ نوامبر ۱۹۷۵ ‏(۴۶ سال)
ژانر هیپ‌هاپ
سال‌های فعالیت ۱۹۹۸-اکنون
همکاری‌های مرتبط ریک راس، پیتبول، تی-پین، لیل وین، جاستین بیبر، جی زی، فیوچر، دریک ، ریحانا، برایسون تیلر، نیکی میناژ کریس براون بیانسه, کاردی بی ، امینم

خالد از یک پدر و مادر فلسطینی به دنیا آمد. خالد در سال ۲۰۰۷ آلبومی با نام We the Best منتشر کردو و در آن آهنگ‌های “I’m So Hood” به همراهی تی-پین، تریک ددی و ریک راس و آهنگ “We Takin’ Over” به همراهی ایکان، تی.آی., لیل وین و ریک راس از آهنگ‌های پرفروش بودند که آهنگ “We Takin’ Over” مقام یازدهم را در بیلبورد ۱۰۰ بدست آورد.

او در سال ۲۰۱۷ با آلبوم Major Key نامزد دریافت ‌جایزه گرمی در بخش بهترین آلبوم رپ و نامزد دریافت جایزه موزیک‌ویدیوی ام‌تی‌وی در چهار بخش ویدیوی سال، بهترین همکاری، بهترین کارگردانی هنری و ترانه تابستان برای ترانه افکار وحشیانه (Wild Thoughts) شد.

جنجال تبلیغات مخفی

یکی از فعالیت‌های دی‌جی خالد انتشار ویدیوهایی با اهداف مارکتینگ و تبلیغاتی است، در پی ویدیوهایی تبلیغی که دی‌جی‌خالد در صفحات مجازی خود منتشر می‌کرد، این سلبریتی مورد انتقاد قرار گرفت، که ویدیوهای وی با وجود اینکه تبلیغی هستند اما بدون اشاره به این موضوع منتشر می‌شوند و تأثیرات منفی بر روی قشر کم‌سن سال دارند. این انتقادات توسط سازمان تروث‌این‌ادورتایزینگ انجام شد که به دنبال تبلیغات سالم و نظارت بر امر تبلیغات درست و مارکتینگ صحیح می‌باشد. سایت تینادات‌اورگ نیز شکایتی را علیه دی‌جی‌خالد به دلیل مارکتینگ با فریب انجام داده‌است

آلبوم‌ها

2006: Listennn… the Album
2007: We the Best
2008: We Global
2010: Victory
2011: We the Best Forever
2013: Suffering From Success
2016: Major Key
2017: Grateful
Father Of Asahd :2019
2021: KHALED KHALED

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=63826

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا