بیوگرافیتولدموسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

متولدین ۲۶ نوامبر سینما ، تئاتر و موسیقی؛ الن جی وایت

به گزارش کامینگ سون موزیک:  الن گولد وایت (الن گولد هارمون؛ ۲۶ نوامبر ۱۸۲۷–۱۶ ژوئیه ۱۹۱۵) نویسنده آمریکایی و یکی از بنیانگذاران کلیسای ادونتیست روز هفتم بود. او همراه با دیگر رهبران ادونتیست مانند جوزف بیتس و همسرش جیمز وایت، نقش مهمی در شکل‌گیری گروه کوچکی از ادونتیست‌ها داشت که در نهایت کلیسای ادونتیست روز هفتم را تشکیل دادند. وایت به عنوان یک چهره برجسته در تاریخ گیاهخواری آمریکا شناخته می‌شود. مجله اسمیتسونین الن جی وایت را در میان «۱۰۰ آمریکایی برجسته تمام دوران» معرفی کرد. نوشته‌های وایت هنوز بر مردم تأثیر می‌گذارد.

 

الن جی. وایت
اطلاعات فردی
نام هنگام تولد الن گولد هارمن
زادهٔ ۲۶ نوامبر ۱۸۲۷
Gorham, Maine, U.S.
درگذشت ۱۶ ژوئیهٔ ۱۹۱۵ (۸۷ سال)
Elmshaven, St. Helena, California, U.S.
همسر James White
فرزندان Henry Nichols White
James Edson White
William C. White
John Herbert White

 

وایت ادعا کرد که بیش از ۲۰۰۰ الهام از خدا دریافت کرده  که در جلسات عمومی و خصوصی در سراسر زندگی خود، که توسط عموم مردم رویت شده بودند. او محتوای هر الهام را شفاهی توصیف و برای مصرف عمومی منتشر کرد. پیشگامان ادونتیست این تجربیات را به عنوان هدیه کتاب مقدس نبوت که شهادت عیسی را به عنوان «روح نبوت» توصیف می‌کنند، می‌دانستند.

زندگی شخصی
اوایل زندگی

الن و خواهر دوقلویش الیزابت در ۲۶ نوامبر ۱۸۲۷ از رابرت و یونیس هارمون در خانه ای در مسیر ایالتی ۱۱۴ در گورهام، مین به دنیا آمدند.[۶] او هفتمین فرزند از هشت فرزند بود. رابرت کشاورز بود که با استفاده از نیترات جیوه کلاه می‌ساخت.

چارلز ای. دادلی، پدر، در کتاب شجره نامه الن گولد هارمون وایت: پیامبر کلیسای ادونتیست روز هفتم، و داستان رشد و توسعه مذهب ادونتیست روز هفتم در ارتباط با آفریقا آمریکایی‌ها ادعا می‌کنند که الن وایت تبار آفریقایی-آمریکایی داشته‌است. در مارس ۲۰۰۰، Ellen G. White Estate راجر D. Joslyn، یک تبارشناس حرفه ای را مأمور کرد تا در مورد اصل و نسب الن جی. وایت تحقیق کند. جوسلین به این نتیجه رسید که او اصالتاً آنگلوساکسون دارد.

سالهای پایانی و مرگ

وایت پس از مرگ همسرش جیمز وایت در سال ۱۸۸۱، آخرین سال‌های زندگی خود را در المشاون، خانه اش در سنت هلنا، کالیفرنیا گذراند. در طول سالهای پایانی زندگی، او کمتر به سفر می‌رفت زیرا بر نوشتن آخرین آثارش برای کلیسا تمرکز می‌کرد. او در ۱۶ ژوئیه ۱۹۱۵ در خانه اش در المشاون که اکنون یک مکان تاریخی ادونتیست است، درگذشت. پس از سه مراسم خاکسپاری، او به همراه همسرش جیمز وایت در گورستان اوک هیل، بتل کریک، میشیگان به خاک سپرده شد

 

 

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=63818

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا