موسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

کسانی که موسیقی‌ انتظامی را دوست دارند وطن‌شان را نیز دوست دارند

به گزارش کامینگ سون موزیک:  مجید انتظامی ‌را، نه فقط برای آهنگ‌های ماندگارش، بلکه برای شخصیت شفاف و دوست داشتنی‌اش، می‌توان دوست داشت.

 او سال‌هاست که یکی از قله‌نشینان موسیقی متن فیلم در ایران است. آثارش ماندگار است و نمی‌شود کسی را در ایران یافت که اثری از او نشنیده باشد. گر چه فرزند آقای بازیگر؛ استاد عزت الله انتظامی، ‌است اما با سال‌ها تلاش و عشق ورزیدن به کارش، توانسته از زیر سایه نام بلند پدر بیرون بیاید و هنرمندی مستقل، خودساخته و اثرگذار باشد.

قرار بود در هفته دفاع مقدس، مجید انتظامی ‌با رهبری ارکستر ملی ایران، کنسرت «همراه با خاطره‌ها» را در تالار وحدت اجرا کند. اما این کنسرت در زمان تعیین‌شده، اجرا نشد و قرار است در وقتی دیگر، برگزار شود. در این برنامه آثاری از موسیقی متن فیلم‌هایی که انتظامی‌ساخته است، آماده اجرا شده بود. این کنسرت، پس از ده سال دوری انتظامی ‌از صحنه موسیقی، آماده شده بود.

در کنار نوازندگان ارکستر ملی ایران، نوازندگان دیگری که بیشتر، در حوزه موسیقی پاپ شناخته شده اند نیز با انتظامی‌همکاری داشته اند.

فیروز ویسانلو، نوازنده شناخته شده گیتار، یکی از هنرمندانی است که میهمان ارکستر ملی است و در برخی از قطعات به یادماندنی انتظامی، نوازندگی می‌کند. او معتقد است که آثار انتظامی‌جزو آن دسته موسیقی‌هایی است که از بار علمی‌برخوردار و کمتر کسی در ایران از چنین توانایی بهره مند است.

نصیر حیدریان، رهبر ارکستر سمفونی و ارکستر ملی است و چند سالی است که با این دو ارکستر برنامه‌های منظمی‌اجرا می‌کند. او در این برنامه، به عنوان مشاور یا همراه آقای انتظامی‌ حضور دارد و دورادور عملکرد نوازندگان ارکستر را رصد می‌کند. او می‌گوید که آثار آقای انتظامی، برای اجرا، جزو آثار سخت است و می‌تواند تمرینی مناسب برای ارتقای توانایی نوازندگان باشد.

رازمیک اوحانیان هم که رهبر گروه کر تهران است، ۲۰ سال سابقه همکاری با مجید انتظامی‌در اجرای آثار او را در کارنامه اش دارد. او موسیقی انتظامی‌را سرشار از احساس و دارای ملودی‌های ارزشمند می‌داند.

محسن شریفیان نیز که همه او را با گروه مشهور لیان می‌شناسند، برای نخستین بار به عنوان نوازنده نی انبان با مجید انتظامی‌همکاری می‌کند. او می‌گوید که همکاری با انتظامی‌برای او یک افتخار است.

بابک ریاحی‌پور، از آن دست نوازندگانی است که همواره تلاش کرده در آثاری که به دنبال جریان سازی و حرف تازه در موسیقی هستند، حضور داشته باشد. این نوازنده گیتارباس، جنبه بدعت گذار مجید انتظامی‌را می‌ستاید و معتقد است که آثار او، صاحب ارزش‌های والای هنری است.

رضا تاجبخش هم پیانیستی است که دوست داران موسیقی پاپ او را در گروه‌های حرفه ای، بسیار دیده اند. او که سابقه شانزده ساله در همکاری با آقای انتظامی‌ دارد، موسیقی او را دارای ارزش‌هایی می‌داند که اغلب آثار امروز، فاقد آن هستند.

مجید انتظامی‌ هم معتقد است که آثاری که او تا به حال نوشته، چیزی ورای فیلم‌های آنها نبوده، بلکه برگرفته از شخصیت‌ها و حال و هوای درون شان بوده است. او می‌گوید که با شخصیت‌های فیلم‌هایی که برایشان موسیقی نوشته، لحظه به لحظه زندگی کرده و با حال و احساس آنان، زیسته است.

 کسانی که موسیقی‌ انتظامی را دوست دارند وطن‌شان را نیز دوست دارند
تمرین ارکستر ملی ایران به رهبری مجید انتظامی در تالار وحدت؛ تهران

او می‌گوید کسانی که موسیقی‌اش را دوست دارند، در زمره آنانی هستند که وطن‌شان را بسیار دوست می‌دارند. می‌گوید او نیز عاشق ایران است و با وجود همه مشکلات و کاستی‌ها، تحت هیچ شرایطی حاضر نیست که آن را ترک کند.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=62884

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا