جشنواره موسیقی جهان

تماشاگران تلویزیونی گِرَمی ۲۰۲۰ را تحویل نگرفتند

به گزارش کامینگ سون موزیک: شصت‌ودومین دوره مراسم اعطای جایزه گِرَمی، جایزه صنعت موسیقی، با استقبال نه‌چندان بالا از سوی تماشاگران تلویزیونی روبه‌رو شد و کم‌ترین آمار در ۱۲ سال گذشته را از حیث این نوع تماشاچیان داشت.

جایزه گِرَمی نام جایزه ای افتخاری است که از سوی آکادمی ملی علوم و هنرهای ضبط آمریکا برگزار و به برترین های صنعت موسیقی اهدا می شود. پخش زنده این مراسم از تلویزیون در سال جاری، ۱۸ میلیون و ۷۰۰ هزار مخاطب داشت، آماری که طی ۱۲ سال گذشته، رکورد پایینی بود. این تعداد تماشاگر، پایین ترین رقم از سال ۲۰۰۸ بود، زمانی که ایمی واینهاوس خواننده فقید انگلیسی (۱۹۸۳ تا ۲۰۱۱) جایزه آهنگ سال را از آن خود کرد.

با این همه، آمار تماشاگران سال جاری در مقایسه با سال گذشته تنها ۵ درصد ریزش داشت، در دوره ای که افراد بیشتری به تماشای برنامه ها از اینترنت به شکل استریمینگ روی می آورند، کاهش متعادلی است.

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی در این خصوص نوشت: مراسم اعطای جوایز دیگر نیز در سال های اخیر با اقبال کمتری از سوی تماشاچیان مواجه شده، اما ببینندگان تلویزیونی گرمی تا حدودی ثابت مانده است.

۱۸ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر تماشاگر جایزه گرمی، این تضمین را ایجاد می کند که این مراسم بعد از مراسم جوایز اسکار، جایگاه دوم پربیننده ترین مراسم را به خود اختصاص دهد.

در مراسم امسال گرمی، بیلی آیلیش خواننده و ترانه سرای ۱۸ ساله آمریکایی جوایز اصلی این مراسم را با خود به خانه برد. این اولین بار طی ۳۹ سال بود که یک هنرمند چهار جایزه اصلی این مراسم را یک جا از آن خود کرد.

البته مراسم گرمی تحت الشعاع اخبار مربوط به مرگ کوبی برایانت در حادثه سقوط بالگرد از مشهورترین ستاره های بسکتبال حرفه ای آمریکا قرار گرفت که خبرهای آن ساعاتی قبل از زمان پخش مراسم گرمی، فضای اینترنت را پر کرد.

مراسم گرمی امسال همچنین دستخوش یک رسوایی شد. ۱۰ روز قبل از برگزاری این مراسم، آکادمی ضبط آمریکا، دبورا دوگان مدیرعامل خود را برکنار کرد. گفته شد که دوگان برای خداحافظی بی سر و صدا از این آکادمی ۲۲ میلیون دلار طلب کرده بود، اتهامی که دوگان آن را رد کرد. دوگان، آکادمی ضبط آمریکا را به اقدام تلافی جویانه متهم کرد، زیرا مدیر سابق تلاش کرده بود موارد آزار جنسی در این آکادمی را زیر ذره بین قرار دهد.

کاهش استقبال تماشاچیان تنها محدود به مراسم گرمی نمی شود. سال گذشته، مراسم اعطای جایزه امی برای تولیدات تلویزیونی کاهش بهت آور ۳۲ درصدی تماشاگران را داشت. ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر سال گذشته این مراسم را تماشا کردند که رکورد بسیار پایینی بود.

مراسم اسکار قرار است ماه آینده بدون مجری برای دومین سال پیاپی برگزار شود. ۲۹ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر مراسم اسکار سال گذشته را تماشا کردند که در مقایسه با رقم ۲۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تماشاگر در سال ۲۰۱۸، قابل توجه بود. مراسم جایزه گرمی از بین سه مراسم بزرگ موسیقی جهان، بزرگترین است. به گمان برخی ارزش جایزه گرمی با جایزه اسکار در صنعت سینما و جایزه امی در صنعت تلویزیون برابری می کند.

 

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=6272

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا