جشنواره موسیقیجشنواره موسیقی ایرانجشنواره موسیقی فجر

مقایسه آماری جشنواره‌ موسیقی فجر در ۲ سال

به گزارش کامینگ سون موزیک: سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر با افزایش تعداد اجراها نسبت به سال گذشته، با ۹۰ اجرا در ۶ سالن همراه است.

جدول سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر اعلام شد تا تکلیف اجراهایی که تا ۱۷ روز دیگر روی صحنه می‌روند مشخص شود.

بر این اساس جشنواره سی و پنجم با پنج اجرای بیشتر نسبت به سال گذشته، طی ۹ روز برگزار می‌شود. شروع رسمی جشنواره از ۲۴ بهمن ماه است اما ۲۳ بهمن ماه هم دو اجرا در بخش پاپ جشنواره در سالن میلاد نمایشگاه برگزار خواهد شد. همان طور که در آخرین روز و همزمان با اختتامیه هم بخش پاپ در این سالن، در دو سانس اجرا خواهد داشت.

سالن‌هایی که پذیرای جشنواره سی و پنجم هستند نسبت به سال گذشته با کاهش همراه بوده است؛ در جشنواره سی و چهارم موسیقی فجر، سالن ایوان شمس هر شب ساعت ۱۹ اجرا داشت که امسال کلا از لیست سالن‌های برگزارکننده حذف شده است.

از طرفی سالن سوره حوزه هنری که سال گذشته در یک سانس اجرا داشت، امسال با اضافه شدن یک سانس دیگر، ساعت‌های ۱۸ و ۳۰ دقیقه و ۲۱ و ۳۰ دقیقه پذیرای گروه‌های مختلف از جمله گروه‌های موسیقی نواحی خواهد بود.

ضمن اینکه برگزیدگان جشنواره موسیقی جوان همانند سال‌های گذشته در دوبخش بخش موسیقی دستگاهی و موسیقی نواحی و همچنین برگزیدگان جشنواره نوای خرم در این سالن اجرا دارند.

در جشنواره سال گذشته بخش بانوان حذف شده بود که انتقادهای بسیاری را هم به همراه داشت اما امسال با اضافه شدن گروه‌های بانوان به جشنواره موسیقی، در سالن نیاوران پنج گروه به روی صحنه می‌روند.

در سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر گروه‌های کودک و نوجوان هم حضور دارند که دو گروه ارکستر پارس ناصر نظر و سودابه سالم در این ردیف قرار می‌گیرند.

سال گذشته خانه سینما هم در مشارکت و همراهی با جشنواره موسیقی، پخش فیلم‌های مستند را برعهده داشت که با نگاهی به جدول امسال به نظر می‌رسد این بخش حذف شده باشد.

از دیگر تفاوت‌های جشنواره امسال با سی و چهارمین دوره، تغییر سانس اجراها در برج آزادی است که از ۱۹ به ۲۱ و ۳۰ دقیقه تغییر کرده است.

در سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر هشت گروه و هنرمند در بخش بین‌الملل به اجرا می‌پردازند که به کشورهای بلژیک، فرانسه، ایتالیا، ترکمنستان و اتریش (دو گروه) تعلق دارند.

ضمن اینکه ارکستر سمفونیک صداوسیما با رهبری آرش امینی، ارکستر سمفونیک تهران (نصیر حیدریان)، ارکستر ملی ایران به رهبری سهراب کاشف در تالار وحدت اجرا دارند.

رستاک به سرپرستی سیامک سپهری، خنیاگران مهر (بهزاد عبدی) و کر اردیبهشت به سرپرستی حمید عسکری از جمله گروه‌هایی هستند که امسال و سال گذشته در جریان جشنواره خموسیقی فجر اجرا داشته و دارند.

در سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر تعداد خوانندگان حوزه پاپ به ۱۰ نفر می‌رسد و برخی از آنها نیز در دو سانس به روی صحنه خواهند رفت. تعداد هنرمندان در سال گذشته به ۹ نفر می‌رسید که در ساعاتی مشابه در دو سانس و در برج میلاد اجرا کردند.

بر اساس جدول منتشر شده، اختتامیه سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر در روز اول اسفند ماه خواهد بود.

ضمن اینکه بلیط فروشی‌ها از طریق دو سایت تیوال‎ ‎‏و پارس بلیت انجام می‌شود که سال گذشته از طریق ایران کنسرت و 3670 انجام شد.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=6262

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا