موسیقیموسیقی ایرانهنرمندانوفات

ستوده‌ی موسیقی اصفهان درگذشت

به گزارش کامینگ سون موزیک:  نعمت‌الله ستوده،هنرمند پیشکسوت موسیقی و سرپرست سابق گروه رادیو اصفهان در سکوت خبری دار فانی را وداع گفت.

احمدرضا درّی، از دوستان نزدیک این هنرمند گفت: مرحوم استاد نعمت‌الله ستوده، هنرمند پیشکسوت موسیقی و نوازنده نی و سه‌تار بود که روز گذشته ساعت ۲ بامداد به دلیل بیماری و کهولت سن فوت کرد و صبح دیروز نیز به خاک سپرده شد.

درّی با بیان اینکه آشنایی او با مرحوم ستوده به حضور در یکی از محفل‌های موسیقیایی خانه شاطر رمضان بازمی‌گردد، ادامه داد: استاد ستوده مردی وارسته و بی‌نظیر و بی‌ریا بود، نمونه‌ای از ویژگی او همین است که وصیت کرده بودند در زمان فوتشان هیچ‌گونه مراسمی برای او برپا نشود و حتی خاک‌سپاری او را نیز اعلام نکنند تا مزاحمتی برای مردم ایجاد نشود. حتی وصیت کرده بود که در قطعه هنرمندان به خاک سپرده نشود و به همین دلیل به وصیت این استاد وارسته عمل شد.

او گفت: استاد ستوده بازنشسته آموزش‌وپرورش بود و در کنار آن به فعالیت در زمینه موسیقی و نواختن نی و سه‌تار نیز می‌پرداخت و مدت‌ها در کنار دیگر بزرگان عرصه موسیقی در برنامه گل‌ها نیز فعالیت داشت.

سید نعمت‌الله ستوده یکم فروردین‌ماه سال ۱۳۲۰ خورشیدی در شهر اصفهان متولد شد. او تحصیلات ابتدایی و متوسطه و مقطع لیسانس دانشگاهی را در زادگاه خود اصفهان به پایان برد و سپس در سال ۱۳۴۱ برای تحصیل در مقطع فوق‌‏لیسانس زبان و ادبیات انگلیسی به تهران آمد و هم‌زمان موسیقی را آغاز کرد. او ابتدا به نواختن نی روی آورد و بعدازآن برای فراگیری و نواختن سنتور و فلوت نزد ایرج طاهری رفت و هم‌زمان به مشق سه‌تار نزد احمد عبادی پرداخت. سپس در محضر عبدالحسین خان برازنده ردیف‌‏های موسیقی اصیل ایرانی را بر روی نی پیاده کرد.

نعمت‌الله ستوده مدتی نیز از حضور نصرالله خان زرین پنجه بهره برد و در سال ۱۳۴۶ با حسن کسائی آشنا شد و از سال ۱۳۴۹ تا سال ۱۳۵۷ در خدمت حسن کسائی و جلال‌الدین تاج اصفهانی تدریس موسیقی اصیل و سنتی ایران را در مرکز فرهنگی رادیو و تلویزیون اصفهان به عهده داشت. این هنرمند فقید که سال ۱۳۷۲ از آموزش‌وپرورش بازنشسته شد از سال ۴۶ تا ۵۶ در رادیو فعایلت داشت و سرپرست گروه رادیو اصفهان بود.

این استاد وارسته، روز گذشته ۲۵ مهرماه ۱۴۰۱ درگذشت.ایسنا

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=62561

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا