موسیقیموسیقی ایران

ایران هستم و جایی نمی‌روم

به گزارش کامینگ سون موزیک:  مهدی یراحی خواننده معترض و پرسر و صدای این روزها با انتشار پستی اعلام کرد که در ایران است و مهاجرت نکرده.

مهدی یراحی که مدت‌هاست ممنوع‌الکار است اخیرا هم ترانه‌ای اعتراضی منتشر کرده و بارها مخالفت خودش را با سیاست‌های فرهنگی اعلام کرده. او که پیش از این با خواندن برای کارگران هفت‌تپه و مردم آبادان و اهواز خبرساز شده بود، مدت‌هاست که کنسرتی روی صحنه نبرده و رسما مجوز فعالیت ندارد. او در صفحه شحصی‌اش نوشت:

«بعضاً می‌پرسند؛ آیا در ایرانی؟

بله؛ در حال حاضر همچون سالهای گذشته

در ایران هستم و قصد مهاجرت ندارم.

سفر چرا؟»

مهدی یراحی (زادهٔ ۲۳ آبان ۱۳۶۰)، خواننده و آهنگ‌ساز متولد اهواز است. او فعالیت حرفه‌ای خود را از سال ۱۳۷۹ آغاز کرد. مهدی یراحی تنها هنرمند دارنده جایزه باربد بهترین خواننده پاپ در ایران است. او این جایزه را در سی و سومین دوره از جشنواره موسیقی فجر در سال ۱۳۹۶ و برای آلبوم آینه قدی کسب کرد.

مهدی یراحی از دی ماه سالِ ۱۳۹۷ (به دلیل پوشیدن یونیفورم کارگران بازداشت‌شده اعتراضات کارگری ۱۳۹۷ خوزستان در کنسرت و انتشار نماهنگ انتقادی پاره‌سنگ) توسط وزارت ارشاد و صدا و سیما ممنوع‌الکار و ممنوع‌التصویر شد. یراحی به دلیل ساخت اجرای ترانه‌هایی به زبان عربی در میان همشهریانش و خوزستانی‌ها بسیار محبوب است. یراحی در ماه‌های اخیر و پس از انتشار اعترافات سپیده رشنو اعلام کرد که صدا و سیما حق ندارد هیچکدام از کارهای او را پخش کند.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=62494

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا