موسیقیموسیقی ایران

تدارک موسیقایی برای میلاد حضرت رسول(ص)

به گزارش کامینگ سون موزیک:   یکی از خوانندگان آثار مذهبی ضمن ارائه توضیحاتی درباره تازه‌ترین فعالیت‌های خود، از انتشار یک قطعه ویژه سه زبانه به مناسبت فرارسیدن سالروز میلاد حضرت محمد(ص) خبر داد.

شهروز حبیبی از خوانندگان آثار آیینی و مذهبی که طی سال‌های اخیر فعالیت‌های متعددی را در این زمینه انجام داده است، ضمن تشریح تازه‌ترین فعالیت‌های خود در عرصه موسیقی بیان کرد: مدتی است که مشغول آماده‌سازی یک اثر سه زبانه به نام «محمد رسول الله (ص)» هستیم که قرار است همزمان با فرارسیدن میلاد حضرت رسول اکرم (ص) در قالب یک قطعه در زبان‌های فارسی، ترکی و عربی در دسترس مخاطبان قرار گیرد. البته تولید این اثر به سه سال گذشته باز می‌گردد و تصمیم داشتیم پیش‌ترآن را رونمایی کنیم، اما به دلیل کرونا این امر میسر نشد.

وی درباره دیگر جزییات این اثر موسیقایی توضیح داد: محمدرضا محمدی ناعم شاعر و نادر طاهری آهنگساز، از جمله عوامل اجرایی این اثر موسیقایی هستند که قرار است به شکل گسترده‌ای همزمان با سالروز میلاد پیامبر اکرم (ص) در دسترس مخاطبان قرار گیرد. این در حالی است که این قطعه دربرگیرنده حال و هوای متفاوتی است که برای خودم هم تجربه جالبی بود و امیدوارم بتواند مورد توجه دوستداران اهل‌بیت (ع) قرار گیرد. البته برنامه‌ریزی‌هایی نیز برای اجرای زنده این اثر در قالب برنامه‌ها و مراسم مختلف به مناسبت هفته وحدت تدارک دیده شده که درباره آنها اطلاع رسانی خواهد شد.

این خواننده در ادامه صحبت‌های خود گفت: چندی پیش موسیقی تیتراژ سریال تلویزیونی «کاتب اعظم» را خوانندگی کردم که برایم تجربه بسیار ارزشمندی بود و با اینکه ساعت پخش این مجموعه در وقت خوبی نبود اما خوشحالم که توانست مورد توجه بینندگان قرار گیرد. به هر حال تجربه همکاری با آریا عظیمی‌نژاد به‌عنوان یک آهنگساز خوش قریحه و خلاق دربرگیرنده شرایط و قواعدی بود که بسیار از آن استفاده کردم و همین موضوع باعث شده که همکاری بنده با این هنرمند ادامه داشته باشد.

حبیبی افزود: بر همین مبنا قرار است یک پروژه موسیقایی را با موضوع پاسداشت مقام حضرت معصومه (س) انجام دهیم که در این زمینه صحبت‌های مقدماتی لازم انجام گرفته و اگر مشکل خاصی وجود نداشته باشد به زودی تولید این اثر به آهنگسازی آریا عظیمی‌نژاد را آغاز خواهیم کرد.

این مداح و ذاکر اهل بیت (ع) که طی سال‌های گذشته آلبوم‌های متعددی را در حوزه موسیقی عاشورایی منتشر کرده است، در بخش پایانی صحبت‌های خود به استقبال از آلبوم «لبیک» اشاره کرد و گفت: آلبوم «لبیک» از جمله آثاری بود که بنده مدتی پیش به مناسبت اربعین حسینی با همکاری سازمان هنری رسانه‌ای اوج منتشر کردم و خوشبختانه شرایط محتوایی اثر به گونه‌ای بود که توانست با استقبال خوب مخاطبان مواجه شود، این در حالی است که به تازگی شنیده‌ام که در ایام محرم و صفر سال جاری بسیاری از زائران غیرایرانی اربعین هم در راه‌پیمایی اربعین ارتباط خوبی با اثر گرفته‌اند. همین شرایط برایم انگیزه‌ای شد تا به واسطه برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته در این زمینه تولید چند کار مشترک با خوانندگان غیرایرانی در حوزه عاشورا و حضرت سیدالشهدا (ع) را در دستور کار قرار دهیم که به زودی جزییات آن اعلام می‌شود.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=62430

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا