کنسرتموسیقیموسیقی ایران

کنسرت‌های موسیقی همچنان در تعلیق

به گزارش کامینگ سون موزیک:  پاییز همیشه برای برگزارکنندگان کنسرت‌های موسیقی با برنامه‌ریزی‌های متعدد در تهران و دیگر شهرهای کشور همراه بود؛ علاقه‌مندان به کنسرت‌ها حتی با افزایش قیمت بلیت‌های کنسرت منتظر اجراهای خوانندگان مورد علاقه خود بودند اما وضعیت این روزها باعث شده گروه‌ها ترجیح دهند تا اطلاع ثانوی اجرایی نداشته باشند.

بعد از ۲سال تعطیلی سالن‌های موسیقی به‌خاطر کرونا، برخی ‌کنسرت‌ها به‌خصوص پاپ ترجیح دادند که اجراهای خود را در کیش‌ یا خارج از کشور داشته باشند؛ مدتی طول کشید تا گروه‌ها اجراهای خود را در پایتخت از سر بگیرند و با فروکش‌شدن تقریبی اپیدمی بار دیگر سالن‌های موسیقی فعال شدند. اما این فعالیت بیشتر از ۳ماه نبود؛ ؛ با شروع ماه محرم و صفر باز هم گروه‌ها اجراهای خود را تعطیل کردند. حالا که ایام عزاداری تمام شده، بسیاری از برگزارکنندگان کنسرت‌ها اجراهای خود را به حالت تعلیق درآورده‌اند. اجراهایی که می‌توانست باز هم اقتصاد حوزه موسیقی را به گردش درآورد.

فصل پاییز همیشه برای برگزارکنندگان کنسرت‌های موسیقی با برنامه‌ریزی‌های متعدد در تهران و دیگر شهرهای کشور همراه بود؛ علاقه‌مندان به کنسرت‌های موسیقی حتی با افزایش قیمت بلیت‌های کنسرت مشتاقانه منتظر اجراهای خوانندگان مورد علاقه خود بودند اما وضعیت این روزها باعث شده که گروه‌ها ترجیح دهند تا اطلاع ثانوی اجرایی نداشته باشند. این تعطیلی در شرایطی است که تعدادی از خوانندگان طی سال‌های اخیر مجوز فعالیت رسمی نداشتند و بعد از مدتی مجاز به انتشار تک آهنگ شده‌، بعد از مدتی توانسته‌اند مجوز برگزاری کنسرت خود را بگیرند و منتظر زمانی برای برگزاری کنسرت خود هستند. حامیم، رضا نیک‌زاده، معین زد و رضایا ازجمله خوانندگانی بودند که گفته می‌شد مجوز آنها برای برگزاری کنسرت صادر شده اما باید صبر کنند که اجراها از تعلیق خارج شوند. در میان انبوه کنسرت‌هایی که قرار است برگزار شود، تعطیلی کنسرت‌های موسیقی در ژانرهای دیگر همچون نواحی، کلاسیک و تلفیقی است. پیش از این کنسرت‌های همایون شجریان توانست بزرگ‌ترین رویداد فصل باشد اما هم‌اکنون با وجود تعلیقی‌ها، کنسرت‌های دیگر در تعطیلی کامل هستند. با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، برخی از کنسرت‌ها هم دچار ضرر و زیان شده‌اند.

رویداد موسیقایی «همراه با خاطره‌ها» برگزیده آثار مجید انتظامی‌ بود، این رویداد قرار بود با همراهی ارکستر ملی ایران به رهبری انتظامی پس از یک دهه دوری این آهنگساز و صحنه و گروه کر بنیاد رودکی به رهبری رازمیک اوحانیان، دهه اول مهر و به مناسبت هفته دفاع‌مقدس از چهارشنبه تا یکشنبه (ششم تا دهم مهرماه) ساعت‌۲۱ در تالار وحدت اجرا شود. ششم مهرماه براساس اعلام سایت فروش بلیت، این رویداد لغو و به تاریخ‌های ۱۴ تا ۱۸‌مهرماه موکول شد و در نهایت برگزار نشد. قیمت بلیت این رویداد بین ۸۰ تا ۱۸۰هزار تومان اعلام شده که خبرگزاری ایرنا عنوان کرده عدم‌برگزاری کنسرت نزدیک به ۱۰۰میلیون تومان خسارت داشته است.

همچنین عنوان شده؛ کنسرت «دَمساز» دونوازی سازهای تار ایمان جمشیدی و عود هومن شیرعلی نیز قرار بود (هشتم مهرماه) در تالار رودکی اجرا شود که این کنسرت به زمان دیگری موکول شد. قیمت بلیت کنسرت «دَمساز» ۱۶۰ و ۱۸۰هزار تومان است که خسارت تقریبی ۳۴میلیون تومانی را تجربه کرده است. از دیگر کنسرت‌ها؛ کنسرت گروه موسیقی «نوشه» (ویژه بانوان) به سرپرستی نیوشا بریمانی نیز قرار بود (۲۲ مهرماه) در تالار وحدت برگزار شود که این کنسرت هم لغو شد، قیمت بلیت این کنسرت، ۱۳۰ تا ۴۰۰هزار تومان بوده ‌که ۱۸۵میلیون تومان خسارت دیده است.

این ضرر و زیان در کنسرت‌های پاپ هم دیده می‌شود؛ علیرضا طلیسچی شهریورماه اعلام کرده بود که قرار است هفتم مهرماه ۲سانس اجرا در برج میلاد داشته باشد و از آخرین آلبومش (قاف) رونمایی کند، قیمت بلیت‌های این کنسرت ۱۵۰تا ۴۵۰هزار تومان بوده که به‌طور حتم هزینه‌های اجرا و… نیز از پیش لحاظ شده و این تعطیلی نزدیک به یک میلیارد تومان خسارت داشته است. بهنام بانی، آرش و مسیح و دیگر خوانندگان پاپ هم برنامه‌هایشان را برای هفته اول مهر ماه اعلام کرده بود که همه این کنسرت‌ها تعطیل شد.

پیش از این اعلام شده قرار است کنسرت محسن یگانه ۲۸‌مهر در سانس‌های ۱۹ و ۲۲ در هتل اسپیناس پالاس تهران برگزار شود اما تاکنون درباره برگزاری ‌یا لغو این کنسرت اطلاع‌رسانی نشده است. به‌نظر می‌رسد شرایط برای برگزاری کنسرت‌ها همچون اجراهای تئاتر آماده نیست و باید دید چه اتفاقی برای برنامه‌های هنری کشور خواهد افتاد.‌

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=62397

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا