موسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

رقابت ۲ شهر بر سر میزبانی «یورو ویژن»

به گزارش کامینگ سون موزیک:  ایسنا نوشت: رقابت آواز «یورو ویژن» ۲۰۲۳ در یکی از دو شهر «گلاسگو» و «لیورپول» برگزار خواهد شد.

«لیورپول» و «گلاسگو» دو گزینه میزبانی از رقابت‌های آواز «یورو ویژن» ۲۰۲۳ اعلام شدند و به این ترتیب بریتانیا برای نخستین‌بار در ۲۵ سال اخیر میزبان این رقابت‌ خواهد شد.

این دو شهر با پیش گرفتن از شهرهایی همچون «بیرمنگام»، «لیدز»، «نیوکاسل»، «شفیلد» و «منچستر» به دو گزینه میزبانی این دوره از این رویداد حوزه موسیقی تبدیل شدند.

طبق گزارش «بی بی سی» میزبان نهایی «یورو ویژن» ۲۰۲۳ در هفته‌های آینده اعلام خواهد شد.

«ارکستر کالوش» نماینده اوکراین در مسابقات آواز «یورو ویژن» ۲۰۲۲ با اجرای قطعه «استفانیا» ‌ به عنوان برگزیده نهایی این رقابت انتخاب شد. مسابقات آواز «یورو ویژن» ۲۰۲۲ در شهر «توررین» واقع در ایتالیا برگزار شده بود و طبق سنت اوکراین باید میزبانی سال ۲۰۲۳ را برعهده می‌گرفت، اما «اتحادیه پخش برنامه‌های اروپایی» که مسوول برگزاری رقابت «یورو ویژن» است اعلام کرد به دلیل جنگ روسیه و اوکراین امکان برگزاری امن این رقابت در اوکراین وجود ندارد.

بریتانیا با اجرای «سم رایدر» رتبه دوم «یورو ویژن» سال ۲۰۲۲ را به خود اختصاص داد و از بریتانیا خواسته شد تا میزبان شصت و هفتمین دوره از این رقابت‌ها باشد.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=62089

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا