موسیقیموسیقی ایران

مجید انتظامی از دلتنگی‌ خود می‌گوید

به گزارش کامینگ سون موزیک:  ایرنا با مجید انتظامی آهنگساز و نوازنده ساز ابوا گفت و گو کرده است و او در بخشی از گفت و گوی خود به دلتنگی و رابطه‌اش با سازش اشاره کرده است.

مجید انتظامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ساز تخصصی شما اُبوا است، احتمال دارد در ارکستر پیش رو، قسمتی را برای اجرای قطعه‌ای با این ساز اختصاص دهید؟ گفت: من خیلی دلم برای این ساز تنگ شده است، از کلاس پنجم، ششم، این ساز را به من دادند، الان ۷۵ ساله هستم، سال‌های متمادی این ساز در دست من بوده است و با آن زندگی می‌کردم، جوان‌تر که بودم روزی هشت ساعت برای اینکه همسایه‌ها ناراحت نشوند، در داخل کمد ساز می‌زدم یعنی انقدر با آن مانوس بودم. متاسفانه سازهایی که به ما می‌دادند به دلیل اینکه خراب بود، مجبور بودیم خیلی به آن فشار بیاوریم، اکنون انگشت شست من دچار دررفتگی شده است، دیگر نمی‌توانم این ساز را در دستم نگه دارم، بنابراین یکی دو سال است که ساز نمی‌زنم، آن را نوازش می‌کنم، خاک‌هایش را پاک می‌کنم و با آن حال می‌کنم.

گفتنی است ارکستر ملی ایران «همراه با خاطره‌ها» برگزیده آثار مجید انتظامی را به مناسبت هفته دفاع مقدس، در تالار وحدت اجرا می‌کند، برگزیده آثار این آهنگساز به رهبری وی که شامل «سمفونی حماسه خرمشهر»، «از کرخه تا راین»، «آژانس شیشه‌ای»، «بوی پیراهن یوسف»، «دیوانه‌ای از قفس پرید»، «آرزوی بزرگ»، «جایی برای زندگی»، «شیخ بهایی» و «دوئل» هستند. در این رویداد، ارکستر ملی ایران با ترکیبی از سازهای ایرانی و کلاسیک، خاطره‌انگیزترین آثار مجید انتظامی را می‌نوازد. همچنین گروه کُر بنیاد رودکی به رهبری رازمیک اوحانیان، ارکستر ملی ایران را در این اجراها همراهی می‌کند.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=62079

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا