آلبوم ایرانموسیقیموسیقی ایران

«ای انسان»؛ نوشتن یک اثر موسیقایی برای تاریخ

به گزارش کامینگ سون موزیک:  «ای انسان» به آهنگسازی پیمان سلطانی و خوانندگی غفار ذابح عنوان یکی از تازه‌ترین آلبوم‌های موسیقی است که در قالب یک اثر ارکسترال پیش روی مخاطبان قرار گرفته است.

«ای انسان» عنوان یک اثر موسیقایی جدید به آهنگسازی پیمان سلطانی و خوانندگی غفار ذابح است که به تازگی در قالب یک پروژه ارکسترال برای ارکستر سمفونیک و سازهای ملی در فرآیند فروش محصولات موسیقایی کشورمان قرار گرفته است.

پیمان سلطانی آهنگساز و طراح این آلبوم نوشته است: «اگر آینده هنوز منظومه‌های جدیدش را به ما عرضه نکرده و اگر گام نخستین، هنوز ویرانگر است و بر عرصه دیگری راه نیافته، دلیلش همین که جای ذهن و تخیل ما تغییر کرده است. این خا بیان درونی زندگی انسان عصر جدید است، مهم‌تر از خودِ موسیقی و تاریخ، بیان متهورانه مظلومیت و معصومیت است.

حالا دیگر «روکنتین»، قهرمانِ «سارتر»، رونی نیمکتی نشسته و به ناگاه احساس می‌کند که جهان از قواره اصلی اش خارج شده و همه چیز شکلی بی بنیه پیدا کرده است. روکنتین حالا باید یک آفرینش گر شده باشد، اندیشه‌ها و اشکال را دگرگون کند تا آنجا که نگاره‌ها دربرابر هم قرارگیرند. در این میان، زندگی، اگر خیالی هم باشد و اگر تخیل هم، انسان‌ها را جادو کند، هنر دراوج فشردگی غنا پیدا خواهد کرد و اگر تخیل هم، انسان‌ها را جادو کند، هنر در اوج فشردگی غنا پیدا خواهد کرد و در این سوی ماجرا، زندگی وزیستن معنای دیگری پیدا خواهند کرد و بعد، آنکه می‌کشد، خواهد مرد. چرا که او کشته قرار نیست عاشق شود و قرار نیست شاهد مرگ دیگری باشد.

تصنیف «ای انسان»، «ساز و آواز»، تصنیف «سهراب»، تصنیف «کارون» قطعاتی هستند که در این آلبوم موسیقایی گنجانده شده‌اند.

غفار ذابح خواننده، علی جعفری پویان، میثم مروستی، پدرام فریوسفی، علیرضا دریایی نوازندگان ویولن، سهراب برهمندی، میثم مروستی، علیرضا دریایی نوازندگان ویولا، کریم قربانی، داود منادی و مهرداد عالمی نوازندگان ویولنسل، علیرضا خورشید فر نوازنده کنترباس، ناصر رحیمی نوازنده فلوت، مهرداد غلامی نوازنده پیکولو و فلوت، فرشید حفظی فر نوازنده ابوا، آرین قیطاسی نوازنده کرانگله و ابوا، محمد حسین پورمعین نوازنده کلارینت، مسعود غریب نواز نوازنده هورن، پیمان سلطانی و میثم کشاورز ملکی نوازنده تار، مهیار طریحی نوازنده سنتور، علیرضا دریایی نوازنده کمانچه و بابک غسالی نوازنده عود گروه نوازندگان این آلبوم موسیقی را تشکیل می‌دهند.

در بخش هم نوازان آواز مجید درخشانی نوازنده تار و هادی منتظری نوازنده کمانچه، پیمان سلطانی را یاری داده‌اند. این درحالی است که نیکویوسفی، نگار گرجیان، صبا پاشایی، محبوبه سادات باسینیف اتیه سعادتمند بحری، مقتدا افشار، مهدی تبریزی، بهناز رستگار، ندا محمد پور، فرشید پناهی، احمد طاهری، ابراهیم قربانی و سارا پاسبان هنرمندان گروه کُر هستند.

حامی حقیقی، امید نیک بین، حسن عسگری، حمید عسگری صدابرداران، حامی حقیقی میکس و مسترینگ، ساعد مشکی طراح گرافیک، پیمان سلطانی و غفار ذابح ملودی و طراحی اوازها نیز دیگر اعضای گروه اجرایی آلبوم «ای انسان» هستند.

پیمان سلطانی متولد ۱۳۴۹، آهنگساز، رهبر ارکستر، نوازنده و نظریه پرداز موسیقی است. عمدهٔ شهرت او، به واسطهٔ اجراهایی است که به عنوان رهبر ارکستر ملل (ارکستر پرسپولیس) داشته‌است. این هنرمند وی از محضر هنرمندان برجسته‌ای چون فرامرز پایور، مجید کیانی، هوشنگ ظریف در زمینهٔ نوازندگی سنتور، تار و سه‌تار بهره گرفت و در عرصهٔ آهنگسازی، رهبری ارکستر، هارمونی، کنترپوان، ارکستراسیون و فرم نزد محمدتقی مسعودیه، فرهاد فخرالدینی، امانوئل ملیک اصلانیان، پروفسور توماس کریستین داوید، پروفسور یوری داویتیان موسیقی را فرا گرفت. وی از سال ۱۳۶۸ سرپرست گروه موسیقی شبان‌رود و سرپرست گروه موسیقی شنیدستان بود و تا سال ۱۳۷۸ این دو ارکستر را اداره می‌کرد

این اثر موسیقایی با مجوز شماره ۹۷۹۶۱۴ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ثبت کتابخانه ملی با شماره ۱۶۳۸۷ با قیمت ۱۲۰ هزار تومان منتشر شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=61875

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا