موسیقیموسیقی ایران

ساختارشکنی نماهنگ دهه هشتادیا بسیار حاشیه‌ساز شد

به گزارش کامینگ سون موزیک:  کارگردان نماهنگ «چراغ» با اشاره به چالش‌های ساخت نماهنگ گفت که این اثر فضای متفاوتی دارد.

مهران علوی کارگردان نماهنگ «چراغ» درباره این اثر عنوان کرد: «قاعدتا در نماهنگ، فضای موسیقی، کلیت ایده و جزئیات آن را شکل می‌دهد. در نتیجه در این کار نیز به دلیل شعری که داشت کاملا ایده و فضای بصری نماهنگ را جلو برد و به نوعی شعر ۸۰ درصد فضای بصری را شکل داد.»

این کارگردان تصریح کرد: «جدا از مباحث اعتقادی و مذهبی، عشق به عاشورا و ماه محرم و امام حسین (ع) از کودکی در ما ایرانی‌ها وجود دارد و همه ما با این موضوع زندگی کرده‌ایم. این فضا برای ما نیز جالب است که آثار خاصی را با این موضوع و محتوا تولید کنیم.»

او درباره چالش‌های ساخت نماهنگ توضیح داد: «ساختن نماهنگ چالش‌های مختلفی دارد. یکی از اصلی‌ترین مشکلات این است که ما باید قصه‌ای را در زمان کوتاه و بدون دیالوگ روایت کنیم. از طرفی موسیقی در ایران صنعتی نشده و به تبع آن نماهنگ نیز صنعتی نشده است و بر اساس استاندارهای جهانی برای آن هزینه نمی‌شود. البته شکرخدا با تمام این محدودیت‌ها ما همچنان می‌توانیم آثار باکیفیت در سطح استانداردهای جهانی تولید کنیم.»

این کارگردان اضافه کرد: «رامین راستاد و حشمت‌الله آرمیده در این پروژه کمال همکاری را با ما داشتند، اما همکاری با دو بازیگر شناخته شده یک سری قوانین و ضوابط دیگری می‌طلبد، زیرا این دوستان برنامه‌های شلوغی دارند و ما باید با آن‌ها هماهنگ شویم، اما در کل کار خیلی خوب جلو رفت و بازی این دوستان نیز بسیار به اثر کمک کرد.»

او درباره همکاری با صابر خراسانی در این کار گفت: «این چهارمین اثری است که من با صابر خراسانی همکاری داشتم. خودم‌ فضای کاری ایشان را بسیار دوست دارم و فکر می‌کنم مردم‌ هم‌ همین علاقه را داشته باشند. این هنرمند در کار هم همیشه حرفه‌ای برخورد کرده‌ و کارهایش بازخورد خوبی میان مردم داشته است.»

علوی در پایان با اشاره به نماهنگ «دهه هشتادیا» اظهار کرد: «ساختارشکنی نماهنگ دهه هشتادیا بسیار حاشیه‌ساز شد و طیفی از جامعه با آن زاویه پیدا کردند، اما این کار خیلی ساختارشکنانه نیست و فکر می‌کنم افراد بیشتری با آن ارتباط برقرار کنند. در این‌ کار فضا متفاوت‌تر است، حس متفاوتی نیز در مخاطبان ایجاد می‌کند و فکر می‌کنم حاشیه‌ای هم نخواهد داشت.»

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=61595

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا