موسیقی ایران

عبور ارکستر سمفونیک از حواشی

به گزارش کامینگ سون موزیک: ارکستر سمفونیک تهران، بعد از چند روز حواشی و ناآرامی یکشنبه شب با رهبر میهمان دیگری به روی صحنه رفت.

بعد از حواشی مربوط به اجرای پنجشنبه شب ارکستر سمفونیک تهران، شهرداد روحانی با موافقت مدیران بنیاد رودکی بردیا کیارس را بعنوان رهبر مهمان ارکستر سمفونیک معرفی کرد و ارکستر سمفونیک با رهبری او شامگاه کذشته یکشنبه ۶ بهمن در تالار وحدت به روی صحنه رفت.

در این اجرا که با همراهی میترا کوته پیانیست ایرانی‌ـ‌اتریشی برگزار شد، ارکستر سمفونیک همان رپرتوار قبلی شامل سمفونی شماره پنج بتهوون در دومینور، اپوس ۶۷ ، اورتور اگمونت اثر بتهوون، کنسرت پیانو شماره ۲ اثر سرگئی راخمانینوف را اجرا کرد.

بردیا کیارس با سوابق متعدد آهنگسازی که پیش از این رهبری ارکستر ملی ایران و عضویت در ارکستر زهی آرکو را در کارنامه خود داشته، موفق شد ارکستر سمفونیک را که به هر شکل متاثر از اتفاقات چند روز گذشته بود، هدایت کند.

هر چند رپرتوار اجرایی شب گذشته ارکستر سمفونیک، رپرتوار دشواری نبود و ارکستر سمفونیک پیش از حضور کیارس نیز چندین بار آن را تمرین کرده بود، اما شرایط روزهای اخیر بگونه ای بود که نمی‌شد از این ارکستر اجرایی در سطح بالا انتظار داشت.

با در نظر گرفتن وقایع رزوهای گذشته و حرف و حدیث‌ها در مورد آینده این ارکستر و رهبر اصلی آن و آنچه بر روحیه نوازندگان گذشته است هر نقد و پرداختن به نقاط ضعف این اجرا، اقدامی بدور از انصاف می شود. به هر شکل عبور ارکسترسمفونیک تهران از بحران را باید به فال نیک گرفت.

چنددروز قبل منوجهر صهبایی رهبر مهمان ارکستر سمفونیک تهران قبل از آغاز اجرا د در شامگاه پنجشنبه ۳ بهمن با اظهاراتی تند درباره شهرداد روحانی باعث شد تا تالار وحدت شبی پر اضطراب و نگرانی را تجربه کند.

منوچهر صهبایی در اجرای پنجشنبه شب ارکستر سمفونیک اظهارات تندی را نسبت به شهرداد روحانی بر زبان راند که با اعتراضاتی از میان جمعیت روبه‌رو شد. نوازندگان ارکستر نیز در اقدامی اعتراضی تصمیم گرفتند که در قسمت دوم روی صحنه حاضر نشوند اما در نهایت پس از رایزنی‌های مسوولان با نوازندگان، آنان حاضر شدند با شرط حضور نداشتن صهبایی بر روی صحنه قطعاتی را اجرا کنند.

پس از آن نیز شهرداد روحانی با انتشار مطلبی ضمن ابراز تاسف از آنچه روی داده، از نوازندگان ارکستر ومخاطبان تشکر و آرزو کرد موسیقی ایران به سمت صلح و دوستی حرکت کند. وی همچنین بردیا کیارس را بعنوان رهبر مهمان در اجرای شامگاه گذشته معرفی کرد.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=6153

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا