موسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

کودکی که زندگی و مرگ زنده یاد هوشنگ ابتهاج را پیشگویی کرده بود!

به گزارش کامینگ سون موزیک:  ویدئویی جالب از خاطرات زنده‌یاد هوشنگ ابتهاج که در آن به نقل خاطره‌ای از دوران کودکی و پیش‌گویی آینده‌اش می‌پردازد منتشر شده است.

ویدیوئی از بازگویی خاطرات زنده‌یاد هوشنگ ابتهاج مشهور به سایه شاعر و پژوهشگر ادبی بزرگ ایرانی که طی روزهای پیش پیکر او در رشت؛ زادگاهش آرام گرفت و به خاک سپرده شد مورد توجه مخاطبان و دوست‌داران او قرار گرفته است. سایه در این گفتگوی تصویری خاطراتی از دوست دوران کودکی‌اش و آینده‌ای که برای او پیش‌گویی کرده بود بیان می‌کند که شنیدنش خالی از لطف نیست.

سایه در نقل این خاطره می گوید: «هشت نه ساله بودم که یکی از هم کلاسی‌هایم از من و دو نفر دیگر می‌خواهد نام خودشان و نام مادر و نه پدرمان را روی یک برگ کاغذ بنویسیم تا نزد پدر برد و آینده آنان را پیش‌گویی کند. چون از آن دو نفر بعدها جدا شدم نمی‌دانم آنچه درباره آنان گفته بود تحقق یافت یا نه. اما درباره من گفت نوشت که آینده تو با «سخن» گره می‌خورد و خانواد پرجمعیتی تشکیل می‌دهی و ۹۴ سال زندگی می‌کنی!

وقتی دو مورد اول محقق شد و دیدم مرا با شعر و موسیقی می‌شناختند و دور وبرم هم شلوغ است وقتی ۴۹ ساله شدم به یاد سومی افتادم و ترسیدم! چون خیال می‌کردم ۹۴ که خیلی دور از دسترس است چون زمان ما ۷۰ سال هم زیاد بود و احتمالا نوشته یا گفته بوده ۴۹ ولی هم‌کلاسی ما به اشتباه به عکس نوشته ۹۴ و خیلی مراقب بودم اتفاقی برای من نیفتد که یک وقت در ۴۹ سالگی از دست بروم!»

هوشنگ ابتهاج شاعر بلندآوازه ایرانی در اسفند ۱۳۰۶ در رشت به دنیا آمد و در آلمان درگذشت. او هنگام مرگ ۹۴ سال داشت.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=61383

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا