موسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

«رشت شهر خودم»؛ پاسخ سایه به انتخاب آرامگاه

به گزارش کامینگ سون موزیک:  سفیر سابق ایران در یونسکو گفت: مدتی پیش که سایه در بیمارستان بستری بود مودبانه نبود که صریحا از ایشان سوال کنیم که می‌خواهد در کجا آرام بگیرد، اما پزشک او با ظرافت بیت «ای نسیم سحر آرامگه یار کجاست/ منزل آن مه عاشق کش عیار کجاست» را خواند و سایه گفت «رشت شهر خودم».

 احمد جلالی در مراسم خاکسپاری مرحوم ابتهاج در باغ محتشم رشت، با بیان اینکه استاد خودش می خواست که با «سایه» شناخته شود و ما او را سایه صدا می کنیم، گفت: به عنوان یک علاقمند به سایه ایران و دوستدار فرهنگ و ادب و زبان فارسی می گویم که سایه به ایران و رشت عشق می ورزید.

«رشت شهر خودم»؛ پاسخ سایه به انتخاب آرامگاه | امروز سایه به دست شما سپرده شد
مزار زنده یاد ابتهاج
«رشت شهر خودم»؛ پاسخ سایه به انتخاب آرامگاه | امروز سایه به دست شما سپرده شد
احمد جلالی  

وی با اشاره به آخرین روزهای بستری سایه در بیمارستان آلمان، افزود: مدتی پیش که سایه در بیمارستان بستری بود مودبانه نبود که صریحا از ایشان سوال کنیم که می خواهد در کجا آرام بگیرد، اما پزشک او با ظرافت بیت «ای نسیم سحر آرامگه یار کجاست/ منزل آن مه عاشق کش عیار کجاست» را خواند و سایه گفت «رشت شهر خودم».

سفیر و نماینده ایران در یونسکو، ملاقات با سایه را سعادتی برای خود دانست و عنوان کرد: سایه با علاقه ویژه ای از این شهر سخن می‌گفت.

جلالی  با اشاره به شعر «تاسیان» سایه، اضافه کرد: امشب شب تاسیان سایه است و از شما می‌خواهم امشب این شعر را بخوانید.

وی سایه را یکی از دانه‌های درشت زنجیره ادبیات فارسی و مفاخر بزرگ ایران زمین از رودکی تاکنون دانست و خاطرنشان کرد: امروز سایه به رشت آمده و به دست شما سپرده شده است.

سفیر ایران در یونسکو، با بیان اینکه وقتی دانه فرهنگ در کشور کاشته می‌شود و می‌شکافد از آن باغ ها روان خواهد شد، تصریح کرد: این شهر فرزندی را به وجود آورد و دانه‌ای را در تاریخ فرهنگ و ادب ایران کاشت که وقتی این دانه باز شد باغ‌ها روان شد.

وی باغ محتشم را نماد باغ های زیادی در تاریخ فرهنگ و ادبیات ایرن دانست و یادآور شد: میراث سایه را بزرگ خواهیم داشت.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=61328

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا