هنرمندانوفات

گرامیداشت یاد ترانه سرای فقید افشین یداللهی

به گزارش کامینگ سون موزیکگروه موسیقی صنم در بیستمین سال فعالیت خود یاد افشین یداللهی شاعر فقید را در ارسباران گرامی خواهد داشت.

گروه موسیقی صنم در بیستمین سال فعالیت خود در نظر دارد تا کنسرت خود را در فرهنگسرای ارسباران به افشین یداللهی ترانه سرای فقید تقدیم کند.
این گروه به آهنگسازی و سرپرستی امیرعباس ستایشگر که در سال ۱۳۷۸ تشکیل گردیده‌،امسال به مناسبت بیست سالگی گروه،کنسرتی را در فرهنگسرای ارسباران به مدت ۲ شب به روی صحنه خواهد برد.

مجتبی عسگری(خواننده)
حامد زند کریمخانی(سه تار)
پویان گرامی(تنبک)
نازنین غنی زاده(کمانچه)
آزاده احمدی(عود)
مهسا شهبازیان(قانون)
امیرعباس ستایشگر(سه تار)
اعضای فعلی گروه هستند.
اجرای این گروه در دستگاه نوا و آواز کرد بیات و دشتی خواهد بود.مجموعه ای از قطعات گذشته گروه و دو قطعه جدید ،کارگان اصلی این کنسرت است.

همچنین این اجرا به ترانه‌سرای بزرگ ایران دکتر افشین یداللهی تقدیم می‌گردد.
کنسرت گروه صنم در طرح هنر برای همه با حمایت معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران قراردارد .این برنامه در روزهای ۱۷ و۱۸ بهمن ماه ساعت ۲۰:۳۰ در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌گردد

افشین یداللهی در یک نگاه

افشین یداللهی (زادهٔ ۲۱ دی ۱۳۴۷ در اصفهان – درگذشتهٔ ۲۵ اسفند ۱۳۹۵) ترانه‌سرا و پزشک متخصص اعصاب و روان اهل ایران و یکی از مطرح ترین ترانه سرایان ایران بود.
او فعالیت‌های حرفه‌ای ترانه‌سرایی خود را در سال ۱۳۷۶ در سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران آغاز کرد. نخستین ترانه‌های وی با آهنگسازی فؤاد حجازی و با خوانندگی خشایار اعتمادی اجرا می‌شد.

کار دوم او افشین یداللهی ترانه «از فارس تا خزر» نام دارد که با خوانندگی خشایار اعتمادی اجرا شد. خواننده بیشتر ترانه‌های افشین یدالهی احسان خواجه‌امیری بوده‌است. بیشترین شهرت وی در این زمینه به‌واسطه سرودن ترانه سریال غریبانه، شب دهم، میوهٔ ممنوعه و مدار صفر درجه و معمای شاه است.

افشین یداللهی بامداد چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ در مسیر بازگشت از هشتگرد به سمت تهران به دلیل برخورد شدید یک دستگاه کامیون با خودرویش، به شدت مجروح شده و درگذشت.

وی روز جمعه ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ در قطعه هنرمندان بهشت زهرا دفن شد.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=6102

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا