موسیقیموسیقی ایران

با آموزشگاه‌های هنری فاقد مجوز برخورد جدی می‌شود

به گزارش کامینگ سون موزیک: حمایت و نظارت بر آموزشگاه‌های آزاد هنری و برخورد با آموزشگاه‌های فاقد مجوز در دستور کار دفتر برنامه ریزی و آموزش‌های هنری قرار گرفته است.

 محمد حسین اسماعیلی، مدیر کل دفتر برنامه ریزی و آموزش های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره‌ی سیاست‌ها و خط مشی‌های جدید این دفتر در آموزشگاه‌های آزاد هنری گفت: در درجه اول موضوع ساماندهی، حمایت و نظارت بر آموزشگاه‌های آزاد هنری در اولویت کاری دفتر در دوره جدید قرار گرفته است که در این راستا جلسات و نشست‌هایی برگزار و در زمینه مسائلی چون موضوع معافیت مالیاتی آموزشگاه‌های هنری و همچنین ورود سازمان فنی حرفه‌ای به صدور مجوز آموزشگاه‌های هنری بررسی و پیگیری و اقدامات لازم در حال انجام است.

وی افزود: خوشبختانه معاون امور هنری و شخص وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این زمینه‌ها با نظر مثبت ورود کرده‌اند و در این راستا مکاتباتی با سازمان امور مالیاتی و وزارت امور اقتصاد و دارایی و وزارت کار صورت گرفته و موضوع تا حصول نتیجه در دست پیگیری است.

اسماعیلی ادامه داد: موضوع نظارت بر عملکرد آموزشگاه‌ها و ارتقای کیفی آنان نیز از اهمیت زیادی برخوردار است که در این زمینه برنامه‌هایی چون راه‌اندازی سامانه ثبت عملکرد آموزشگاه ها، تدوین استاندارد و طرح درس، به‌روز رسانی آیین نامه ها و مقررات، تدوین آیین نامه تخلفاتی و … در دست اقدام است.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی و آموزش‌های هنری تأکید کرد: یکی از مهمترین آسیب‌های موجود در این زمینه فعالیت آموزشگاه‌های هنری بدون مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سطح تهران و استان‌ها است که مقرر است با ورود جدیِ ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها و نظارت این دفتر، در صورت شناسایی هر یک از این واحدهای غیرمجاز اقدام سریع برای معرفی به اداره اماکن ناجا صورت گرفته و طبق قانون با متخلفان برخورد ‌شود.

اسماعیلی گفت: در این راستا خانواده‌ها و علاقمندان به آموزش های هنری باید قبل از هر اقدامی جهت ثبت نام در آموزشگاه ها از طریق سایت دفتر آموزش و یا ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استانها نسبت به مجوز داشتن این آموزشگاه‌ها اطمینان حاصل کرده و در صورت عدم وجود مجوز، گزارش لازم را به نیروی انتظامی یا دفتر یا ادارت کل ارائه دهند.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی و آموزش‌های هنری عنوان کرد: در خصوص آموزشگاه‌های دارای مجوز نیزدر صورت وصول شکایت به حراست یا دفتر آموزش، بررسی و برخورد سریع با تخلف اثباتی انجام می‌شود.

وی در پایان گفت: صدور کارت صلاحیت تدریس استادان و مربیان آموزشگاه ها در حال انجام است و تا کنون بیش از ۴۰۰۰ کارت صلاحیت تدریس صادر شده و در قدم بعدی رتبه بندی آموزشگاه‌های آزاد هنری و استاندارد سازی سرفصل دروس دوره‌های هنری، در دستور کار این دفتر قرار دارد.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=60945

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا