موسیقی ایران

ویروس کرونا به جان موسیقی ایران افتاده؟!

به گزارش کامینگ سون موزیک:  ویدیوهای عجیب و غریب از کنسرت های خوانندگان ایرانی آنقدر زیاد شده است که این حواشی مانند ویروس کرونا به جان فرهنگ اصیل موسیقی ایرانی افتاده و دست بردار نیست و حالا حالاها درمان درستی هم برایش پیدا نمی شود.

از فالش خواندن خوانندگان حرفه ای!! گرفته تا پلی بک و یا لب خوانی بر روی صحنه و کارهای عجیب غریب و لباس های غیرعرف و گفتن کلمات ناشایست و خلاف فرهنگ در این کنسرت ها، همه و همه دست به دست هم داده اند که حال و روز موسیقی کشورمان بسان یک شخصی باشد که دیگر امیدی به بهبودی او نیست. همه این کارها به نوعی بی‌احترامی به آن مخاطب و هوادار است که برای شنیدن و دیدن خواننده باعشق هزینه می کند، اما در برخی اوقات دست خالی هم باز می‌گردد.

حال سوال پیش می آید که منشأ این اتفاقات چیست؟
فردی که خود را خواننده می داند باید اتفاقاتی از قبیل اینکه حنجره ام نمی کشد و نمیتواند تا پایان کنسرت روی کوک باشد را نمی پذیرد، بلکه سعی می کند برای احترام به مخاطب هم که شده اهنگ های کمتر اما با کیفیت بخواند و واقعا خود او باشد، هنرنمایی کند نه صدای ضبط شده اش بر روی صحنه. اتفاقا در همین چند مدت با توجه به طبع لطیف و شوخ مردمان کشورمان ، لطیفه ای باب شده بود که می گفتند: خوب اگر قرار است که همان صدای ضبط شده را بشنویم به صرفه تر است که برویم آهنگ های آن خواننده را دانلود کنیم و بعد درحالیکه داریم تخمه می خوریم در کنار بخاری با خیال راحت آهنگ گوش کنیم!!! والحق که پیشنهاد وسوسه انگیز و جالبی است!

اینکه آن خواننده می خواهد متفاوت تر خود را نشان دهد تا از این طریق به محبوبیت خود بیفزاید، درست است این اتفاق در خارج از ایران احتمالاقابل هضم است (البته این را بگویم که برخی از کنسرت ها در خارج از کشور رده سنی دارد) اما فرهنگ کشورمان این را نمیپذیرد که یک خواننده با لباس های عجیب و غریب و گفتن یکسری کلمات ناشایست ، و یکسری رفتارهای عجیب و غریب که فقط آنها را در فیلم های تم فضایی گونه !!!!هالیوودی میبینیم، بر روی صحنه برود.آن خواننده نه تنها محبوب نمی شود، بالعکس حتی ممکن است سبب متنفر شدن مخاطبان شود.

شاید این سوال پیش بیاید که چرا کنسرت های این خوانندگان اکثرا با استقبال مواجه می شود؟
زمانیکه جنس اصلی وجود نداشته باشد به طبع همه به دنبال جایگزینش می‌گردند، حتی اگر آن جنس بدل برایشان مضر باشد. زمانیکه هنوز ما جایگاه موسیقی در کشورمان و تاثیر مستقیم آن برروی زندگی روزمره را نفهمیدیم، باید هم شاهد ظهور چنین افرادی در جامعه موسیقی باشیم.

در این دوره تحریم ها و فیلتر ها ما باید گوش های خود را فلیتر کنیم. برای گوش های خود احترام قائل شویم. این‌گونه خواننده نماها را تحریم کنیم که لااقل به خود بیایند و آنها هم برای ما احترام قائل شوند.
به امید اینکه این ویروس وحشتناک از جان موسیقی کشورمان بیرون برود.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=6076

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا