آلبومموسیقی ایران

یک آلبوم برگرفته از بخش‌های مختلف خراسان

به گزارش کامینگ سون موزیک:  آلبوم “ابریشم خیال” به آهنگسازی و تهیه‌کنندگی هوشنگ فراهانی نوازنده و پژوهشگر موسیقی و آواز حمید هادی به تازگی منتشر شده است.

“ابریشم خیال” مجموعه‌ای از چند ترانه، تک‌نوازی و آواز برگرفته از بخش‌های مختلف خراسان است و در فضایی آمیخته با الحان خراسانی اجرا شده است. فراهانی در این آلبوم علاوه بر آهنگسازی و تنظیم، نوازندگی تار، سه‌تار و بم‌تار را نیز بر عهده داشت.

این آلبوم شامل هشت قطعه به نام‌های “آهوی من”، “مونس دوتار و آواز”، “آرزو”، “هم‌نوازی سه‌تار و تنبک”، “کویر تشنه”، “تک‌نوازی سنتور بر اساس ترانه بیرجندی”، “سرگشته” و “سبزه گل یار” تشکیل شده و در آن از سازهای سنتور، تار، عود، کمانچه، دف، تنبک، دایره، نی، سرنا، دهل، دوتار و…. استفاده شده است.

ضبط آلبوم “ابریشم خیال” در استودیو مدرن انجام شد. رکورد آواز بر عهده صادق نوری بود و ضبط موسیقی، ویرایش، ترکیب و پالایش صوتی را علیرضا جواهری بر عهده داشت.

هنرمندان دیگری ازجمله علیرضا جواهری (سنتور)، سینا جهان‌آبادی و محسن فراهانی (کمانچه)، محمد رسولی (نی)، وحید رستگاری (بربط)، حمید فراهانی (دف و تنبک)، حسن اعظم دژم (دهل)، عبدالرسول عزیزی (سرنا) و عزیز تنها (دوتار) به هنرنمایی در این آلبوم پرداختند. همچنین سعیده توکلی پور (شیدا توکلی)، مریم بهرمان (آرام امیری)، هاله خاورانی، محمد رسولی، علیرضا جواهری و هوشنگ فراهانی به‌عنوان همخوان در این آلبوم حضور دارند.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=6061

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا