کنسرتموسیقیموسیقی ایران

ستاره هایی که هر روز پولدارتر اما کم فروغ تر می شوند

به گزارش کامینگ سون موزیک: افزایش کنسرت‌های گران و لاکچری، مسئله‌ای است که در سال های اخیر بسیاری از مردم عادی و طبقه متوسط را از رفتن به کنسرت‌ها حتی کنسرت خواننده‌های محبوبشان محروم کرده است.

 در روزگار فروکش کردن موقت کرونا و با راه اندازی مجدد کنسرت های حضوری، در همین تهران خودمان، در ماه‌های اخیر شاهد فروش بلیط‌هایی بالغ بر ۵۰۰ هزار تومان و گاه ۷۰۰ هزار تومان هم بوده‌ایم.

طبیعی است که در چنین شرایطی تنها مردم برخوردارتر و یا افرادی که علاقه وافری به خواننده مورد نظر دارند می‌توانند در کنسرت حضور پیدا کنند و بدین ترتیب دست طبقه متوسط روز به روز از کنسرت‌ها کوتاه تر می‌شود.

این معضلی است که دامنگیر مردم کشور های دیگر هم شده است؛ برای مثال در کشور مصر، در روزهای اخیر دو خواننده با قیمت‌های بسیار متفاوت اقدام به برگزاری کنسرت کرده‌اند. این خواننده‌ها هر دو از هنرمندان باسابقه و محبوب مصری هستند اما یکی از آن‌ها بلیط کنسرتش را به قیمتی معقول و مناسب و دیگری با قیمتی نجومی به فروش رسانده‌ است. و حالا این اختلاف قیمت، صدای کاربران مصری را در فضای مجازی درآورده است.

بر اساس گزارش الجزیره، محمد منیر ـ خواننده مصری ـ  چند روز قبل، بعد از ۱۰ سال کنسرتی را در شهر اسکندریه مصر برپا کرد که با استقبال زیاد مردم مواجه شد. قیمت بیلط وی آی پی این کنسرت معادل ۲۴ دلار آمریکا و بیلط های عادی معادل ۱۳ دلار بود. این کنسرت باعث شد تا مصری‌ها قیمت بلیط را با قیمت بلیط کنسرت عرو دیاب، دیگر خواننده مصری که او هم به تازگی کنسرتی برگزار کرده، مقایسه کنند؛ زیرا قیمت کنسرت عمرو دیاب از ۸۰ دلار تا ۵۲۹ دلار به فروش رفته و تفاوت چشمگیری را میان این دو خواننده ایجاد کرده است.

ستاره هایی که هر روز پولدارتر اما کم قروغ تر می شوند
محمد منیر

هزینه زیاد بلیط کنسرت عمرو دیاب نسبت به دیگر خواننده‌های مصری سبب شده تا در روزهای اخیر شهروندان مصری در فضای مجازی او را به باد انتقاد بگیرند و از او به عنوان خواننده‌ی ثروتمندان نام ببرند؛ البته قیمت هنگفت بلیط  تنها حاشیه کنسرت او نبوده است بلکه برگزارکنندگان از مردم می‌خواستند تنها با لباس سفید وارد کنسرت شوند. برخی معتقدند او دیگر تمایل ندارد با مردم عادی و طبقه متوسط که خود آنان سبب شهرتش شدند، تعاملی داشته باشد.

در مقابل کاربران محمد منیر را به خاطر قیمت مناسب بلیط کنسرتش تحسین و از او به عنون هنرمندی مردمی یاد کرده‌اند.

ستاره هایی که هر روز پولدارتر اما کم قروغ تر می شوند
عمرو دیاب

محمد منیر فعالیت هنری اش را از دهه هفتاد میلادی و عمرو دیاب از دهه هشتاد میلادی آغاز کرده اند. هر دوی این خواننده‌ها در سینما هم فعالیت داشته‌اند اما تعداد آثار سینمایی محمد منیر از عمرو دیاب بیشتر است.

صحبت از دو ستاره‌ای است که مسیر هنری متفاوتی را طی کرده‌اند و می توانند انتخاب‌های متفاوتی داشته باشند، اما در هر صورت، تفاوت چشمگیر قیمت بلیط کنسرت‌های این دو هنرمند برای مردم مصر قابل توجیه نبوده و آنان را به مقایسه و انتقاد واداشته است.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=60190

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا