موسیقیموسیقی ایران

دغدغه‌های یک گروه هم‌خوانی برای «غدیر»

به گزارش کامینگ سون موزیک: سرپرست و موسس یکی از گروه‌های هم‌خوانی آوای مذهبی و آیینی از دغدغه‌ها و انگیزه‌های تشکیل این مجموعه که به نام «غدیر» مزین شده، سخن گفت.

هادی نصیری مؤسس و سرپرست گروه هم‌آوایی «الغدیر» در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به انگیزه‌ها و دغدغه‌های این گروه آئینی برای خوانش و اجرای آثار موسیقایی مذهبی و انتخاب عنوان گروه برگرفته از واقعه غدیر خم بیان کرد: سال ۱۳۸۸ بود که تصمیم گرفتیم به همت و همراهی تعدادی از دوستان گروه «الغدیر» را تأسیس کنیم و تقریباً دو سالی شد که توانستیم به ثبات در فعالیت‌هایمان برسیم. از همان ابتدا هم بنا به پیشنهادی که بنده ارائه کردم، متفق‌القول بودیم که عنوان «الغدیر» برای این گروه ثبت شود و خیلی هم خوشحال بودیم که همه اعضای گروه با این انتخاب موافقت بودند. چرا که این نام مربوط به ولایت حضرت علی (ع) و متعلق به یکی از اعیاد بزرگ شیعیان است که برای ما بسیار اهمیت دارد.

وی افزود: گروه هم آوایی «الغدیر» یکی از فعال‌ترین گروه‌های هم آوایی در حوزه تولید آثار موسیقایی مرتبط با موضوع غدیر چه در حوزه تصویری و چه در حوزه صوتی است. آثاری که با اتکا به عنایت های امیرالمومنین (ع) و مردم عزیزمان خوشبختانه مورد توجه قرار گرفته و موجب شده تا در رسانه ملی هم بتوانیم آثارمان را ارائه کنیم. ما در همین چارچوب بود که بعد از تولید ۷ قطعه اثر موسیقایی با موضوع واقعه غدیر، پویش «آوای غدیر» را راه‌اندازی کردیم که بتواند به سهم خود در انتقال پیام واقعه غدیر نقشی را ایفا کند.

سرپرست گروه هم‌آوایی «الغدیر» بیان کرد: این پویش در قالب‌های مختلفی برگزار شد که یکی از آن‌ها مربوط به اجرای گروه در مناسبت‌های مختلف به شکل رایگان است که متأسفانه به دلیل کرونا متوقف شد اما قطعاً در صورت فراهم شدن چنین امکانی ما نهایت تلاشمان را می‌کنیم تا به عشق امیرالمومنین (ع) در برنامه‌ها و مراسم مختلف به صورت رایگان خدمتگزار مردم باشیم. پویش دیگر ما هم در قالب فضای مجازی صورت گرفت. بر این مبنا که مردم بیایند و در فضای مجازی آثار شاخص گروه الغدیر را بازخوانی یا در مجالس مختلف آن را اجرا کنند. پویشی که خوشبختانه با استقبال مردم مواجه شد.

نصیری گفت: یکی از این قطعات مربوط به اجرای اثر «امیر عالم» بود که خوشبختانه با هشتگ آوای غدیر مورد توجه اقشار مختلف مردم به ویژه کودکان و نوجوانان قرار گرفت و این جای خوشحالی داشت که معرفت امیرالمومنین (ع) و واقعه غدیر با این زبان توانسته بازخورد خوبی از مخاطب دریافت کند و جامعه مذهبی و حتی بقیه اقشار دنبال شنیدن کارهایی از این دست باشند. اتفاقاً همین انگیزه‌ها بود که باعث شد چندی پیش دست به تولید و انتشار قطعه «من اهل نجفم» بزنم که خوشبختانه به واسطه شعر سید جواد پرئی از شاعران شناخته شده آثار مذهبی و تنظیم محمد مصباح مورد توجه قرار گرفت و انگیزه من را دو چندان کرد که خوانندگی آثار آئینی را با جدیت بیشتری دنبال کنم.

وی افزود: آنچه از این قطعه برایم بسیار دارای اهمیت بود، عشق و علاقه کودکان و نوجوانان ایرانی به حضرت مولا بود که به واسطه فراخوانی که منتشر کرده بودم با همراهی پدرها و مادرهایشان در این قطعه من را همراهی کردند و این من را ترغیب کرد تا به واسطه تجربیاتی که در این زمینه اندوخته‌ام این مسیر را با همراهی کودکان و نوجوانان سرزمین ادامه دهم و امیدوارم مورد رضای امیرالمومنین (ع) قرار بگیرد.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=60051

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا