موسیقیموسیقی ایران

آنسامبل نیواک در تالار رودکی روی صحنه می‌رود

به گزارش کامینگ سون موزیک: «آنسامبل نیواک» با اجرای گلریز و ژابیز زربخش روز سه‌شنبه (۲۱ تیرماه) در تالار رودکی روی صحنه می‌رود، همچنین مرکز آموزش‌های بنیاد رودکی کلاس نوازندگی و کارگاه آهنگ‌سازی ساز فلوت را برگزار می‌کند.

به گزارش ایرنا از روبط‌عمومی و امور بین‌الملل بنیاد رودکی، گلریز زربخش نوازنده ویولن و ژابیز زربخش نوازنده ویلنسل اعضای آنسامبل نیواک هستند. آنان سال‌هاست که در کنار یکدیگر به هم‌نوازی، اجرا و ضبط آلبوم مشغولند.

آنسامبل نیواک در این کنسرت آثاری از آهنگسازان قرن بیست و بیست و یکم همچون اِرنست باخریچ آهنگساز اتریشی، اِمیل گویه آهنگساز فرانسوی، امانوئل مور آهنگساز مجارستانی، پیتریس وَسکس آهنگساز لاتویایی، ایانیس زِناکیس آهنگساز یونانی و شایان حبیبی آهنگساز ایرانی که دوئت خود را به آنسامبل نیواک تقدیم کرده است را برای علاقه‌مندان موسیقی کلاسیک و معاصر اجرا می‌کند.

این کنسرت سه‌شنبه (۲۱ تیرماه) ساعت ۲۱ در تالار رودکی اجرا می‌شود.

همنوازی یا گروه‌نوازی، همان نوازندگی هماهنگ جمعی است که در اصطلاح موسیقیایی به آن آنسامبل (Ensemble) گفته می‌شود. به عبارتی دیگر آنسامبل که به عنوان یک گروه موسیقی نیز شناخته می‌شود، گروهی از افراد است که موسیقی ساز یا آوازی را اجرا می‌کنند که معمولاً تمام گروه با یک نام مشخص شناخته می‌شوند.

آنسامبل نیواک در تالار رودکی روی صحنه می‌رود/ برگزاری کارگاه آهنگسازی برای فلوت

برگزاری کلاس نوازندگی و کارگاه آهنگسازی فلوت

مرکز آموزش‌های بنیاد رودکی کلاس نوازندگی ساز فلوت و کارگاه آهنگسازی برای این ساز را با تدریس مهرداد غلامی برگزار می‌کند. غلامی دارای دکترای نوازندگی فلوت و مدرس دانشگاه ایالتی تگزاس است.

کلاس نوازندگی فلوت جمعه (۲۴ تیرماه) و کارگاه آهنگسازی برای فلوت یکشنبه (۲۶ تیرماه) برگزار خواهد شد و پذیرش در آن به صورت فعال و غیرفعال و ظرفیت آن محدود است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این کلاس و کارگاه با شماره‌ تلفن‌های ۹-۶۶۷۴۳۳۵۸ و ۶۶۷۴۳۳۶۱ مرکز آموزش هنری بنیاد رودکی تماس بگیرند و یا به سایت این بنیاد به نشانی www.bonyadroudaki.com مراجعه کنند.

آنسامبل نیواک در تالار رودکی روی صحنه می‌رود/ برگزاری کارگاه آهنگسازی برای فلوت

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=59740

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا