موسیقیموسیقی ایران

رضا یزدانی «قطاری به سوی دریا» را منتشر کرد

به گزارش کامینگ سون موزیک: آلبوم موسیقی «قطاری به سوی دریا» با آهنگسازی و خوانندگی رضا یزدانی منتشر شد.

آلبوم ep قطاری به سوی دریا (Train To the Sea) با صدای رضا یزدانی خواننده سبک راک و پاپ راک به صورت دیجیتال منتشر شد. (EP مخفف Extended Play از لحاظ تعداد آهنگ، چیزی بین آلبوم  -LP – و تک آهنگ – single – است. EP از چندین آهنگ تشکیل می شود که تعدادشان برای انتشار در قالب یک آلبوم LP کم است.)

این آلبوم شامل سه ترانه؛ Train To the Sea (قطاری به سوی دریا)، Abandoned (رها شده) و You’ve Rafted Me (من را به دنبال خودت کشاندی) است، ترانه‌های این آلبوم را حسن علیشیری و مصطفی اسانلو سروده‌اند، ملودی‌های را رضا یزدانی ساخته و تنظیم‌ قطعات به عهده‌ میلاد عدل بوده است، تهیه‌کننده آلبوم قطاری به سوی دریا نیز علی اوجی است. دو قطعه از ترانه‌های این آلبوم به زبان فارسی و یک قطعه به زبان انگلیسی است.

ترانه‌های این آثار از کتاب اقیانوس‌های یاغی نوشته‌ یان اوربینا الهام گرفته است.

 

رضا یزدانی «قطاری به سوی دریا» را منتشر کرد

 

رضا یزدانی درباره انتشار آلبوم قطاری به سوی دریا بیان کره است: «تصمیم داشتیم این آلبوم رو زودتر و قبل از کنسرت ۲۰ تیر تهران منتشر کنیم تا بتوانیم ترانه‌ها را اجرا کنیم منتهی به خاطر طولانی شدن مراحل ضبط، میکس و مسترینگ، مجوز، کاور ترک‌ها و… انتشار زودتر میسر نشد، به امید خدا در کنسرت‌های آینده اجرایشان می‌کنیم.

کنسرت این خواننده دوشنبه (۲۰ تیرماه) در سانس‌های ۱۸ و ۲۲ در مرکز همایش های برج میلاد برگزار خواهد شد و بهای آن ۱۵۰ تا ۴۲۵ هزار تومان اعلام شده است. همچنین وی ۲۷ آگوست (پنجم شهریورماه) کنسرتی را در تورنتو کانادا برگزار می‌کند.

اخیرا ویدیوکلیپ ترانه بی‌هوا، قطعه‌های دلتنگی تهران و برادر از این خواننده منتشر شده است.

رضا یزدانی خواننده سبک راک و پاپ راک، نوازنده گیتار و گیتار الکتریک، آهنگساز و بازیگر متولد ۲۴ مهر سال ۱۳۵۲ در تهران است، او از نوجوانی فراگیری موسیقی را آغاز کرد و از سال ۱۳۷۷ به صورت جدی فعالیت‌ خود را در این حوزه ادامه داد، وی برای تئاتر دادگاه جنجال‌برانگیز آهنگسازی و خوانندگی انجام داد، همچنین آهنگسازی و خوانندگی تئاتر اگر باران بخواهد را در سال ۱۳۷۸ انجام داد.

یزدانی سال ۱۳۸۰ نخستین آلبوم خود را به نام شهر دل منتشر کرد و سال ۱۳۸۹ در فیلم سینمایی بوی گندم به کارگردانی محمدرضا خاکی حضور داشت و ترانه‌ای به نام خلیج فارس برای این فیلم سینمایی خواند. وی سال ۱۳۹۲ خوانندگی تیتراژ فیلم سینمایی خط ویژه به کارگردانی مصطفی کیایی را بر عهده داشت.

یزدانی ترانه وطن یعنی را برای تیم ملی فوتبال ایران در مسابقات جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل، در بهار سال ۱۳۹۳ منتشر کرد. وی همچنین مرداد ۱۳۹۴ در کنسرت شب موسیقی فیلم مسعود کیمیایی به رهبری بهزاد عبدی به خوانندگی پرداخت. وی خوانندگی تیتراژ سریال تعبیر وارونه یک رویا را به کارگردانی فریدون جیرانی و آهنگسازی بهزاد عبدی در سال ۱۳۹۴ برعهده داشت.

یزدانی سال ۱۳۹۶ خوانندگی نمایش ترانه‌های قدیمی: پیکان جوانان به کارگردانی محمد رحمانیان را بر عهده داشت. وی برنده جایزه جشن سالانه موسیقی ما برای آلبوم دوئل در آینه به عنوان بهترین آلبوم پاپ راک در سال ۱۳۹۵ و انتخاب مردمی در سال ۱۳۹۶ شد.

یزدانی بازی در فیلم سینمایی خوک به کارگردانی مانی حقیقی را در سال ۱۳۹۶ تجربه کرد، او سال ۱۳۹۷ در تئاتر چند مسافر به کارگردانی محمد رحمانیان به خوانندگی پرداخت و در همین سال در فیلم سینمایی سوفی و دیوانه به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مهدی کرم‌پور، بازی و خوانندگی کرد.

وی ماه رمضان سال ۱۳۹۸ نیز در سریال تلویزیونی از یادها رفته به کارگردانی بهرام بهرامیان به خوانندگی و ایفای نقش پرداخت. یزدانی همچنین تابستان سال ۱۳۹۸ در تئاتر عاشقانه‌های خیابان به کارگردانی شهرام گیل‌آبادی، بازیگری و خوانندگی کرد.

وی در بیستمین جشن حافظ سال ۱۳۹۹ برنده تندیس حافظ بهترین تیتراژ سریال و فیلم برای تیتراژ سریال از یادها رفته به کارگردانی بهرام بهرامیان با قطعه‌ای به نام عشقت شد. رضا یزدانی این تندیس را برای چهارمین بار دریافت کرد.

پرنده بی‌پرنده، ساعت ۲۵ شب، ساعت فراموشی، ساعتا خوابن، سلول شخصی، نوستالژی، دوئل در آینه، درهم از جمله آلبوم‌های موسیقی یزدانی است.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=59734

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا