آلبوم ایرانموسیقیموسیقی ایران

آلبوم «میریز»؛ شنیدن یک موسیقی متفاوت

به گزارش کامینگ سون موزیک: آلبوم «میریز» از جمله آثار منتشرشده در بازار است که به تازگی با هنرمندی علی کاظمی نوازنده و پژوهشگر موسیقی ایرانی پیش روی مخاطبان قرار گرفته است.

«میریز» عنوان یکی از تازه‌ترین آثار منتشرشده در بازار موسیقی است، که به هنرمندی علی کاظمی در ژانر موسیقی ایرانی در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است.

«دستگاه نوا»، «دستگاه چهارگاه» عنوان دو تک آهنگی هستند که در این اثر برای علاقه‌مندان گنجانده شده‌اند.

در توضیح فعالیت‌های علی کاظمی آمده است: «علی کاظمی دانش آموخته دانشگاه تهران در رشته موسیقی است و از این رهگذر محضر استادان زیادی را درک کرده است و آثار و فعالیت‌های او را می‌توان در سه زمینه آهنگسازی، نوازندگی و پژوهش موسیقی دسته بندی کرد.

در زمینه آهنگسازی و نوازندگی تدوین بخش‌های با وزن آزاد، توجه به مقوله فرم، استفاده از مدگردی های بدیع و دورهای بلند، در عین پایبندی به زیباشناسی موسیقی کلاسیک ایرانی، جزو ویژگی‌های آثار اوست، این ویژگی‌های را در آلبوم‌های «بداهه سازی»، «بزم دور»، «خط پرگار»، «عشیران» و «کنسرت زمستان» می‌توان دید.

وجه افتراق «میریز» با دیگر آثار او را دقیقاً در همین ویژگی‌های باید جست؛ آنجایی که میریز از بعضی این ویژگی‌ها فاصله گرفته و بیش از هرچیز بر بیان و تفسیر مایه تمرکز می‌کند.

از علی کاظمی در زمینه پژوهش تاکنون چند مقاله در نشریات تخصصی موسیقی و همچنین دو کتاب ۶۰ چهار مضراب برای تار و تحریر در آواز ایرانی منتشر شده است. کتاب ۶۰ چهار مضراب برای تار کتاب برگزیده پنجمین دوسالانه کتاب برتر موسیقی شد و طرح پژوهشی «بنیادهای تحریر در موسیقی دستگاهی ایران» جایزه هفتمین جشنواره بین المللی فاربی را از آن خود کرد.

علی کاظمی در توضیح این آلبوم نوشته است: «میریز دو تفاوت بنیادین با آثاری که پیش از این منتشر کرده‌ام دارد: نخست آنکه هیچ تکه‌ای از آن از پیش ساخته نشده و دیگر اینکه «میریز» مواجهه‌ام با مفهوم مایه و نحوه چیدمان مایه‌ها به گونه‌ای دیگر رخ داده است.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=59459

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا