بیوگرافیتولدموسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

متولدین 04 تیر سینما ، تئاتر و موسیقی؛ الهام چرخنده

به گزارش کامینگ سون موزیک:  الهام چرخنده (۴ تیر ۱۳۵۷ در کاشان) بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون و مستندسازایرانی است. وی فعالیت خود را از سال ۱۳۷۵ با بازیگری در فیلم عروسی مهتاب آغاز کرد.

چرخنده پیش‌تر به عنوان ترانه‌سرا و خواننده نیز سابقه کاری دارد و یک آلبوم موسیقی نیز ضبط کرده‌است.

او و همسر سابقش در دهه ۱۳۸۰ مجری برنامه «ستاره مهاجر» در شبکه ماهواره‌ای مهاجر بودند که برنامه‌ای به سبک آمریکن آیدل بود.

حاشیه‌ها

اظهار نظر جنجالی

چرخنده در یک مصاحبهٔ تلویزیونی نوروزی، با نامیدن سید علی خامنه‌ای با عنوان نائب امام زمان تبریک نوروزی خود را به او تقدیم کرد. این عمل وی واکنش‌های بسیاری را در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی در پی داشت.

ادعای چادری کردن ۳۹۰۰ نفر

وی در مراسم اکران‌های دانشجویی جشنواره مردمی ادعا کرد که ۳۹۰۰ نفر با کمک او حاضر به استفاده از چادر شده‌اند.

تقدیر مجلس از الهام چرخنده

الهام چرخنده، در کمیسیون فرهنگی مجلس نهم حضور یافت و این کمیسیون از وی به خاطر آنچه که آن را فعالیت‌های چرخنده در زمینه دفاع و گسترش فرهنگ ایرانی اسلامی و حجاب در بین جوانان می‌خواند، تقدیر کرد. احمد سالک، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس، در این جلسه بیان کرد:جوانان حقیقت کلام را از زبان چرخنده بشنوند.

پروژه یار دوازدهم

الهام چرخنده که به عنوان مجری طرح پروژهٔ یار دوازدهم در حمایت از بازیکنان تیم ملی در جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴ انتخاب شده بود، چندی بعد از این سمت استعفا داد. برخی از هنرمندان نسبت به حضور الهام چرخنده به عنوان مجری طرح، اعتراض داشتند و گفتند اگر وی مجری طرح باشد؛ ما در این پروژه حضور نخواهیم یافت.

ادعاها درخصوص پیشنهاد بازیگری

وی همچنین مدعی شد که پیشنهادی چند میلیاردی از سوی یک «شبکه ماهواره‌ای» برای بازی در نقش یک مانکن را رد کرده یا پیشنهادهایی از سوی بالیوود داشته که آن‌ها را نیز نپذیرفته. وی همچنین مدعی شد که در مقطعی که خارج از کشور بوده شانس‌های بسیاری برای برگزاری کنسرت داشته و می‌توانسته در جای خوانندگانی چون گوگوش بنشیند.

کنایه به گلشیفته فراهانی

وی در کنایه ای تند گلشیفته فراهانی را چنان کوچک خواند که به بیان خود او «اسمش را هم در خاطر نداشت». وی در مورد او گفت که در خارج لباس‌های نامرئی می‌پوشد «کنایه به ماجرای برهنگی‌اش» و اخیراً نیز مدعی شد که در یک فیلم «افغانی» برهنه شده‌است.

توهین به یک دانشجو

الهام چرخنده که مدتی را با سخنرانی تبلیغاتی برای حجاب سپری می‌کرد طی سخنرانی ای دانشگاه بابلسر با ویژه‌نامه «با من قدم بزن» حضور یافت و در مورد وضعیت پوشش آنجلینا جولی طی سفری که به افغانستان داشت صحبت می‌کرد که در این بین یکی از دانشجویان از او پرسید که: شما نیز در آنجا بودید؟ در همین لحظه در پاسخ به سؤال یکی از حاضران که پرسید شما آنجا بودید؟ چرخنده پاسخ داد: نه، مامانتان بوده! وی در ادامه گفت: زدی ضربتی، ضربتی نوش کن. وی پاسخ توهین‌آمیز خود را این‌گونه توجیه کرد: که کسی که این‌طور می‌گوید باید این‌طور پاسخ بشنود.

چرخنده بعدتر این مسئله را تکذیب کرد و مدعی شد فیلم فوق تقطیع و مونتاژ بوده.

خواهران منصوریان

الهه منصوریان به همراه خواهرش شهربانو منصوریان، ورزشکاران رشته وشو، در طی یک برنامه ضبط شده محاوره محور در خصوص ماجرای چادری شدنشان گفتند که الهام چرخنده با وعده‌های مالی، شامل خانه و خودرو به اضافه صد میلیون تومان وجه نقد به ازای هر نفرشان به پیش آن‌ها آمد و از آن‌ها خواست تا با هدف تبلیغات چادری شوند. آن‌ها در این رابطه افزودند که پس از انجام اعمالی که درخواست شده بود و علی‌رغم استفاده از چادر با گذشت چند سال خبری از وفای عهد چرخنده نشد و چیزی دریافت نکردند و الهام چرخنده آن‌ها را «بازی» داده است.

فیلم‌شناسی

سینما

سال نام فیلم کارگردان نقش
۱۳۷۵ عروسی مهتاب خسرو ملکان
۱۳۸۰ هما (شبکهٔ ویدئویی) ناصر شاملو
جنایت و مکافات امیر قویدل
۱۳۸۰ شب یلدا کیومرث پوراحمد مهناز
۱۳۸۷ سوگند شاپور قریب
۱۳۹۱ دامنه‌های سفید محمدابراهیم معیری
۱۳۹۲ اسب‌ها همچنان می‌تازند حسن نجفی

تلویزیون

سال نام سریال کارگردان شبکه
۱۳۷۹ داروخانه پرماجرا رسول نجفیان
۱۳۸۰ من یک مستاجرم پریسا بخت‌آور سه
۱۳۸۲ دایره تردید امیر قویدل یک
۱۳۹۰ ششمین نفر بهمن گودرزی سه
۱۳۹۲ پروانه جلیل سامان سه
۱۳۹۲ آوای باران حسین سهیلی‌زاده سه
۱۳۹۴ آسمان من محمدرضا آهنج سه-پنج
۱۳۹۴ بزم آخر سجاد شهریاری دو

تئاتر

سال نام سریال کارگردان توضیحات
۱۳۷۹ شباشب تله‌تئاتر
۱۳۸۱ والس خداحافظی جلال‌الدین دری
۱۳۸۲ گیتار شکسته فرشید نوابی همچنین طراح صحنه

مستند

  • باتوکیو
  • لالایی‌های مادران دنیا

جوایز

سال جشنواره بخش برای نتیجه
۱۳۹۱ اولین دورهٔ جشنواره نمایشنامه‌خوانی فردا، خانهٔ تئاتر ایران بهترین نقش خوان زن انتهای مهتاب برنده
۱۳۹۲ سومین دورهٔ جشنواره فیلم‌های تلویزیونی جام‌جم، صدا و سیما بهترین بازیگر نقش مکمل زن پروانه نامزدشده

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=58892

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا