موسیقیموسیقی ایران

اجرای جشنواره موسیقی اقلیت‌های دینی در اصفهان

به گزارش کامینگ سون موزیک: عضو انجمن کلیمیان اصفهان از اجرای جشنواره موسیقی اقلیت‌های دینی برای نخستین بار در اصفهان خبر داد.

ایگال ساسون اظهار کرد: جشنواره موسیقی اقلیت‌های دینی به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان و جنوب ایران و با همکاری انجمن‌های کریمیان زرتشتیان و انجمن کلیسای شرق آشوری شاهین‌شهر در حال طی مراحل آماده‌سازی برای برگزاری است.

وی تصریح کرد: این جشنواره در نوع خود در کشورمان کم‌نظیر است و شامل اجرای تک‌نوازی، هم‌نوازی و آواهای مذهبی برای مخاطبان اقلیت‌های دینی خواهد بود.

به گفته وی، پس از انتشار فراخوان جشنواره و دریافت آثار شرکت کنندگان، ۱۴ نفر در بخش تک‌نوازی و چهار نفر در بخش هم‌نوازی نام‌نویسی کردند که متعاقب آن در تاریخ بیست‌وهفتم خردادماه ۱۴۰۱ جلسه هیئت داوران با حضور نایرا الکسانیان، ناربه گریگوریان و آسپت سیمونیان از خلیفه‌گری ارامنه و همچنین خودم از انجمن کلیمیان اصفهان برگزار شد.

ساسون افزود: داوران با بررسی و سنجش آثار دریافتی و با توجه به اینکه هدف اصلی برگزاری جشنواره گردهمایی و حضور اقلیت‌های دینی کشور در کنار هم تعیین شده بود تصمیم گرفتند که همه شرکت کنندگان به جشنواره راه یابند. در این جشنواره شاهد اجرای آواهای مذهبی هر کدام از اقلیت‌ها نیز خواهیم بود. اکنون هیئت اجرایی جشنواره در حال طراحی و آماده‌سازی مراسم است.

 

 

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=58795

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا