رویدادموسیقی ایران

موسیقی نامزدی در رویداد کتاب سال نداشت

به گزارش کامینگ سون موزیک: آثار راه یافته به محله دوم داوری سی و هفتمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در گروه «هنر» معرفی شدند.

به نقل از روابط عمومی موسسه خانه کتاب، نامزدهای جایزه کتاب سال در گروه هنر در موضوعات معماری و شهرسازی، هنرهای نمایشی، نمایشنامه، تربیت بدنی، هنرهای تجسمی و موسیقی معرفی شدند.

اسامی نامزدها براساس حروف الفبا به شرح زیر است:

در موضوع «معماری و شهرسازی» ۹ کتاب با عنوان‌های «آرت نوو (هنرنو)» تألیف کلاوس یورگن سمباخ با ترجمه شاهرخ باور، «دلوز و گواتاری برای معماران» تألیف اندرو بلنتاین با ترجمه نگار صبوری، «زمان‌های زمین» نوشته محمدمنصور فلامکی، «شهر از نو» تألیف لارنس جی. ویل و توماس جی کامپانلا ابا ترجمه نوید پورمحمدرضا، «شهر ایرانی در سنجش جهانی» از محمدمنصور فلامکی، «فضای حافظ» تألیف محمدمنصور فلامکی، «گادامر برای معماران» تألیف پل کیدر با ترجمه زهرا برادران، «نظریه‌ها و مانیفست‌های معماری معاصر» نوشته چارلز جکنز و کارل کروپف با ترجمه احسان حنیف و «یخچال‌های ایران» تألیف همینگ یورگنسن با ترجمه گلاره مرادی به مرحله دوم داوری راه پیدا کردند.

در بخش«هنرهای نمایشی» کتاب‌های «تاریخ طراحی صحنه»، ۲ ج، تألیف اسکار براکت و دیگران با ترجمه پیام فروتن، «تدوینگر از نگاه تدوینگر: گفت‌وگو با تدوینگران فیلم» نوشته گابریلا اولدهام با ترجمه حسن حسندوست، «تئاتر مردم» تألیف جوئل شکتر با ترجمه آزاده عالم افلاکی، معصومه خاتمی و نگار آجرلو، «سینما و رسانه‌های جنگی آمریکا» از پاتریشیا کیتون و پیتر شیکنر با ترجمه علیرضا ثمودی و فؤاد یزدی، «سینما و مرگ درباره نامیرایی و تصویر» تألیف میلاد روشنی‌پایان، «صدا و موسیقی در فیلم مستند» تألیف هالی راجرز و ترجمه نازنین اردوبازارچی و «کمدی، تراژدی و دین: درآمدی بر خرد شاد در برابر روان تراژیک» تألیف جان مورل، ترجمه البرز حیدرپور در فهرست نامزدهای جایزه کتاب سال قرار گرفتند.

همچنین کتاب‌های «استاد سولنس معمار» نوشته هنریک ایبسن با ترجمه بهزاد قادری و «دل و دشنه» نوشته محمدرضا آریانفر در بخش «نمایشنامه» به دور نیمه نهایی این دوره از جایزه کتاب سال راه پیدا کردند.

در بخش «تربیت بدنی» نیز کتاب‌های «اکتساب مهارت در ورزش، تحقیق، نظریه و کاربرد» نوشته نیکولاج. هاجز وا با ترجمه مهدی شهبازی، محمد صحبتی‌ها، محمد سلیمانی‌راد و مجید پهلوانی‌یلی، «اکتساب و اجرای مهارت‌های ورزشی» تألیف تری مک موریس با ترجمه رسول حمایت‌طلب، سیدکاوس صالحی و عبدالله قاسمی، «روان‌شناسی کاربردی تندرستی و آمادگی جسمانی» تألیف مارک اچ آنشل با ترجمه بهروز گل‌محمدی، ولی‌الله کاشانی، احمد نیک‌روان، روح‌الله حق‌شناس و محمدعلی سالیانه، «فیزیولوژی ورزشی ویژه گروه‌های خاص» از جان باکلی با ترجمه حمید محبی، هادی روحانی، رضانوری، سعید شوکتی‌بصیر و نوید لطفی و «کنترل حرکتی و یادگیری حرکتی» تألیف آلبرت گلهوفر و ولفگانگ تاوبه با ترجمه مهدی شهبازی، مریم قوجقی، فریبا حسن بارانی و الهام حاتمی‌شاه‌میر جواز ورود به مرحله نیمه نهایی سی و هفتمین دوره جایزه کتاب سال را کسب کردند.

در موضوعات هنرهای تجسمی و موسیقی کتابی به مرحله دوم راه پیدا نکرد.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=5871

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا