موسیقیموسیقی ایران

خبری خوب از گروه سازهای ایرانی

به گزارش کامینگ سون موزیک: گروه سازهای ایرانی بنیاد فرهنگی هنری رودکی که طی روزهای گذشته جزییاتی از نحوه تشکیل آن در این مجموعه دولتی منتشر نشده بود، طی روزهای آینده کنسرتی را برگزار خواهد کرد.

کنسرت گروه سازهای ایرانی بنیاد فرهنگی هنری رودکی روز هفدهم تیرماه سال جاری کنسرتی را در تالار رودکی تهران برگزار خواهد کرد.

در این کنسرت که با بلیت‌هایی به قیمت ۱۰۰ تا ۱۷۰ هزار تومان پیش روی مخاطبان قرار می‌گیرد، گروه سازهای ایرانی بنیاد رودکی به سرپرستی حامد فکوری و خوانندگی اشکان کمانگری با اجرای آثاری از غلامحسن بیگجه خانی و پرویز مشکاتیان قطعاتی را برای علاقه مندان اجرا خواهند کرد.

برگزاری این کنسرت در شرایطی است که طی روزهای گذشته جزییات چندانی از نحوه تشکیل گروه سازهای ایرانی بنیاد رودکی در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته بود. اتفاقی که اگر چه در سکوت خبری انجام گرفته اما می‌تواند نوید بخش شرایط جدیدی برای حمایت از گروه‌ها و ارکسترهایی باشد که محور اصلی آنها در حوزه موسیقی ایرانی است.

سابقه تشکیل مجموعه‌ها و ارکسترهای مرتبط با سازهای ملی ایران در بنیاد فرهنگی هنری رودکی به تابستان سال ۱۳۹۴ و حضور علی رهبری به عنوان مدیر هنری ارکسترهای دولتی باز می‌گردد، اما این قالب که در تیرماه همان سال به عنوان ارکستر سازهای ملی ایران به رهبری اسماعیل تهرانی و خوانندگی حسین علیشاپور و وحید تاج فقط به برگزاری یک تا دو کنسرت در تالار وحدت محدود شد، دیری نپایید که به محاق فراموشی سپرده شد و از آن زمان تاکنون به غیر از چند مورد انگشت شمار، ارکستری در قالب ارکسترهای مرتبط با سازهای ملی ایران که کلید واژه بنیاد رودکی را هم به همراه داشته باشد، فعالیت مستمری نداشته است.

به هر ترتیب اگرچه هنوز اطلاع دقیق و چندانی از نحوه تشکیل گروه سازهای ایرانی بنیاد فرهنگی هنری رودکی منتشر نشده اما برگزاری یک کنسرت در حوزه موسیقی ایرانی آن هم در میان انبوه کنسرت‌های اغلب بی کیفیت موسیقی پاپ و بخش بازاری و سرگرم‌کننده موسیقی می‌تواند دربرگیرنده اتفاقات موثری باشد که استمرار آن مهم‌ترین شرط ثبات است.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=58686

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا