موسیقیموسیقی ایران

«لیزو» عبارت تحقیرآمیز آهنگش را حذف کرد

به گزارش کامینگ سون موزیک:  ملیسا ویویان جفرسن با نام هنری «لیزو» ـ خواننده و رپر امریکایی ـ کلمات تحقیرآمیز قطعه جدید خود را که به افراد دارای معلولیت برمی‌گردد، حذف می‌کند.

این ستاره پاپ می‌گوید که هرگز قصد نداشته زبانی تحقیرآمیز را ترویج کند و به همین جهت پس از چندین روز مورد نقد عمومی قرار گرفتن، قطعه جدید خود را با حذف عبارات توهین آمیز به افراد دارای دایپلژی اسپاستیک (نوعی فلج مغزی) بازنویسی و آن را دوباره منتشر خواهد کرد.

«گرررلز» که جدیدترین تک‌آهنگ آلبوم در دست انتشار این هنرمند است، جمعه ـ ۲۰ خرداد ماه ـ منتشر شد.

اگرچه که ترانه‌های این پاپ استار به ترویج باور و دوست داشتن خود معروف است، ولی ورس ابتدایی آهنگ جدید او دارای عبارتی تحقیرآمیز متوجه افراد دایپلژی اسپاستیک است.

این آهنگ تقریبا بلافاصله پس از انتشار توسط طرفداران و حامیان معلولیت مورد انتقاد قرار گرفت و مخاطبان با انتشار توئیت و تیک‌تاک، ماهیت و تاریخچه توهین‌آمیز این اصطلاح را توضیح دادند.

لیزو در واکنش به انتقادها گفته است: «اینکه در آهنگ جدیدم کلمه‌ای توهین‌آمیز وجود دارد توجه من را جلب کرده است. بگذارید یک مسئله را شفاف‌سازی کنم: هرگز قصد نداشته‌ام زبانی تحقیرآمیز را ترویج کنم. به عنوان یک زن چاق و سیاه پوست در امریکا، تا به حال با کلمات تحقیرآمیز زیادی رو به رو شده‌ام. پس می‌دانم که یک کلمه تا چه حد می‌تواند قدرت داشته باشد.»

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=58541

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا