آلبوم ایرانموسیقیموسیقی ایران

آلبوم «رَست» عاطفه شنیداری در پس تکرار الگوها

به گزارش کامینگ سون موزیک: آلبوم «رَست» به آهنگسازی یاشار اطاعتی از نوازندگان ساز کمانچه، در ژانر موسیقی بی‌کلام پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

«رَست» عنوان یکی از تازه‌ترین آثار موسیقایی منتشر شده در فرآیند تولید آلبوم هاست که طی روزهای گذشته با هنرمندی یاشار اطاعتی در دسترس شنوندگان موسیقی ایرانی قرار گرفت.

یاشار اطاعتی نوازنده کمانچه، وحید اسداللهی نوازنده نقاره، آنار اطاعتی نوازنده ویولنسل، آفرین نظری جو نوازنده قانون و رضا اسداللهی نوازنده بندیر و نقارا گروه اجرایی این آلبوم را تشکیل می‌دهند که صدابرداری و میکس آن برعهده بهنام معیریان و فرجاد تقوی بوده است.

«جرعه»، «گردون»، «باغ‌های فیروزه‌ای»، «هر دم»، «گدار»، «فن»، «مشرق»، «تفتان»، «لحن»، «سماوی»، «گلبرگ»، «خیز»، «نارا»، «افراز» و «رَست» قطعاتی هستند که در این آلبوم پیش روی مخاطبان قرار گرفته‌اند.

در توضیحات تکمیلی این پروژه آمده است: «تغییر فضای مدال در طرح موسیقایی یاشار اطاعتی بیش از آنکه تکنیک باشد یک سیاق ذهنی است و روالی که دستان بندی نواساز مدام در پی رستن مدها، قرار و گشایش می‌جوید. به واقع عاطفه شنیداری اثر در پس تکرار الگوهایی، تاکید بر اتصال دلجویی هایش می‌کند و قطعات کوتاه و بی کلام آلبوم «رست»، در سایه تغییر فونکسیون درجات گام‌های موسیقایی، کنش احساسی اثر را هدایت می‌کند. این خط سیر همراه با سازبندی موجز و شیوا، زبان از دل دگرگونی و نشیب و فرازها می‌گشاید.»

آلبوم «رست» با شماره مجوز ۱۳۹۸-۵۹۸۵ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شماره ۲۶۲۰۹ کتابخانه ملی ایران در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=58401

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا