موسیقیموسیقی ایران

ایتالیا با برگزاری یک اپرای روسی تحریم روسیه را نادیده گرفت

به گزارش کامینگ سون موزیک: در شرایطی که تمام رویدادهای فرهنگی و هنری در غرب متفق‌القول شعار سیاسی نبودن هنر را زیرپا گذاشته و هنرمندان روسی را تحریم کرده‌اند، معروف‌ترین خانه اپرای جهان فصل جدید اجراهای خود را با یک اپرای روسی آغاز خواهد کرد.

خانه اپرای معروف لااسکالا در میلان ایتالیا برای این که نشان دهد هنر سیاسی نیست و به بهانه جنگ اوکراین قصد بایکوت فرهنگی روسیه را ندارد، فصل اجراهای سال ۲۳-۲۰۲۲ خود را با اپرای بوریس گودونوف که توسط هنرمندان روسی اجرا می‌شود، آغاز خواهد کرد.

دومینیک میر، دبیر هنری لااسکالا، در این‌باره گفت: «نه با پرونده سازی و مظلوم کشی موافقم نه با لغو اجراهای روسی. من موقع خواندن آثار الکساندر پوشکین (نویسنده معروف روس) خودم را قایم نمی‌کنم.»

به گفته میر، انتخاب این اپرا به چند سال پیش برمی‌گردد و مساله جدیدی نیست.

آغاز فصل جدید اجراهای لااسکالا در اوایل ماه دسامبر (آذرماه) یکی از مهمترین رویدادهای تقویم فرهنگی ایتالیاست.

به دنبال حمله روسیه به اوکراین در ماه فوریه، لااسکالا، والری گرگیف، رهبر ارکستر روسی، را از اجرا در این خانه اپرا منع کرد آن هم به این دلیل که جنگ را محکوم نکرده بود.

خبرنگاران در همین رابطه از میر پرسیدند که اجرای این اپرای روسی چه فرقی با مورد گرگیف دارد و او پاسخ داد لااسکالا، والری گرگیف را به عنوان یک سیاستمدار در نظر گرفته بود برای همین این واکنش را نشان داد. او به نوعی وزیر فرهنگ روسیه است.

او افزود: «دیگر هنرمندان موقعیت متفاوتی دارند، آنها جایزه می‌برند اما این آن‌ها را به حامیان جنگ تبدیل نمی‌کند.»

خانه اپرای لااسکالا در فصل ۲۳-۲۰۲۲ که از ۷ دسامبر (۱۶ آذر ۱۴۰۱) آغاز می‌شود، بیش از ۲۰۰ اجرا خواهد داشت.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=58185

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا