موسیقیموسیقی ایران

سرود «نذر شهادت» شنیدنی شد

به گزارش کامینگ سون موزیک: سرود «نذر شهادت» به مناسبت قیام ۱۵ خرداد با شعری از میلاد عرفان پور، آهنگسازی و تنظیم شهروز حقی و رحیم مخدومی به عنوان طراح پروژه و مدیر موسسه رسول آفتاب منتشر شد.

سرود «نذر شهادت» به مناسبت قیام ۱۵ خرداد به همت انجمن موسیقی ایران و با همکاری موسسه رسول آفتاب با شعری از میلاد عرفان پور، آهنگسازی و تنظیم شهروز حقی و رحیم مخدومی به عنوان طراح پروژه و مدیر موسسه رسول آفتاب منتشر شد.

رحیم مخدومی طراح و مدیر موسسه رسول آفتاب درباره این پروژه گفت: موضوع قیام ۱۵ خرداد در ورامین، پیشوا و قرچک از اهمیت بیشتری نسبت به نقاط دیگر شهر و کشورمان قرار داشت چرا که نهضت اصلی در این سه جا شکل گرفت و به دیگر نقاط نیز سرایت پیدا کرد. مردم این سه منطقه قرار بود تا ۴۰ کیلومتر پیاده روی کرده و در مقابل رژیم آن زمان قرار بگیرند. یکی از این افراد شهید طباطبایی بود که پیش‌تر در مدرسه فیضیه مجروح شده بود. این افراد در مسیر پیاده روی خود وصیت کرده و ابایی از شهادت نداشتند که در نهایت نیز نهضت آن‌ها با خونی که ریخته شد در یادها ماندگار شد.

مخدومی ادامه داد: در صدد هستیم تا پرفورمنسی نیز برای این سرود ترتیب ببینیم و فعلا مشغول رایزنی درباره جزییات آن هستیم که بعد از قطعی شدن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

میلاد عرفان‌پور ترانه سرا و شاعر این سرود درباره این پروژه گفت: زمانی که پیشنهاد این کار مطرح گردید برایم بسیار مهم بود، این موضوع اتفاقی است که در اذهان مردم کشورمان تثبیت شده و پاک نمی‌گردد چرا که این اتفاق به عنوان حماسه‌ای مردمی در مقابل باطل بوده است. من نیز بر همین اساس شعری سرودم و امیدوارم قطعه تاثیرگذاری باشد.

شهروز حقی آهنگساز و تنظیم کننده این اثر نیز گفت: این کار یک پروژه حماسی بود که براساس قیام ۱۵ خرداد و اتفاقات آن زمان باید ساخته می‌شد. این کار را با بافت ارکسترال ضبط کرده و سعی کردم موسیقی و تنظیم آن را طوری بسازم که تمامی مولفه‌های حماسی در آن وجود داشته باشد.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=58124

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا