موسیقیموسیقی ایران

آلبوم «در برابر جاذبه» منتشر شد

به گزارش کامینگ سون موزیک: آلبوم «در برابر جاذبه» به نوازندگی مهدی باقری و گرگ الیس منتشر شد.

آلبوم «در برابر جاذبه» به نوازندگی مهدی باقری و گِرِگ الیس توسط «وای‌ام‌جی ریکوردز» نشر گروه موسیقی «یارآوا» منتشر شد.

قطعات این آلبوم که کاری مشترک از این دو موسیقی‌دان هستند، بر پایه‌ بداهه‌نوازی کمانچه و سازهای کوبه‌ای بنا شده‌اند. ایده‌ اصلی این قطعات در کنسرتی، که در سال ۲۰۱۵ در فستیوال «د پولینیاک» گیدل فرانسه برگزار شده، شکل گرفته و اکنون به صورت قطعات و در قالب آلبوم منتشر گشته است.

در بروشور این اثر آمده:

«گِرِگ الیس به عنوان یکی از نوآورترین درامرها در جهان شناخته می‌شود. او در سبک‌های مختلف موسیقی از راک‌اندرول گرفته تا موسیقی شرق فعالیت کرده است.

الیس به عنوان مدافع پرشور ریتم‌درمانی، پروژه‌ای با نام «ریتم‌فارم» را به عنوان راهی برای تشویق اهمیت ریتم و فرکانس ارگانیک از طریق ضبط آثار و اجرای زنده بنا نهاد. همچنین آلبوم‌های متعددی از الیس منتشر گشته، که مورد توجه منتقدان قرار گرفته است.»

مهدی باقری (آهنگساز و نوازنده‌ کمانچه و سه‌تار) کنسرت‌های متعددی در سراسر دنیا برگزار کرده و در فستیوال‌ها و سالن‌های معتبری چون هالیوودبال (کنسرت صدمین سال تأسیس ارکستر سمفونیک لس‌آنجلس)، مؤسسه‌ی اسمیت سونین (آمریکا)، تئاتر دولاویل پاریس، سالن اُپرای لیل (فرانسه) برنامه اجرا کرده است. همچنین کنسرت مشترک همراه گروه کُر رادیو برلین و اجرا در تالار آربی‌بی، فستیوال مورگنلند (آلمان)، رویال آلبرت هال (انگلستان) را نیز در کارنامه‌ دارد.

پیش‌تر آلبوم‌های دیگری از مهدی باقری نیز منتشر شده است. ازجمله مهم‌ترین این آثار ضبط و انتشار ردیف دوره‌ی عالی استاد علی‌اکبرخان شهنازی، آلبوم در ابرهای دور، آلبوم پروژه‌ی موسیقی ایران‌آفریقا، آلبوم خورشید، در همین دوردست و آلبوم از یادگار کهن است.

گفتنی است آلبوم «در برابر جاذبه» توسط «وای‌ام‌جی ریکوردز» تهیه و منتشر شده و نشر جوان پخش آن را به عهده دارد.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=58117

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا