موسیقیموسیقی ایران

یک اجرا با صدای رضا بهرام و بازی جواد عزتی

به گزارش کامینگ سون موزیک: نشست رسانه‌ای کنسرت نمایش «سی‌صد» با حضور تعدادی از دست‌اندرکاران این پروژه در فضای باز مجموعه فرهنگی تاریخی «سعدآباد» تهران برگزار شد.

تعدادی از عوامل کنسرت نمایش «سی صد» روز چهارشنبه یازدهم خردادماه در فضای باز مجموعه فرهنگی تاریخی سعد آباد تهران با برگزاری یک نشست رسانه‌ای به تشریح برنامه این پروژه موسیقایی – نمایشی پرداختند.

سهراب پورناظری در ابتدای این نشست رسانه‌ای ضمن ابراز همدردی با مردم شریف آبادان به جهت از دست دادن تعدادی از هم وطنانمان در حادثه ساختمان متروپل این شهر به پروژه‌های مختلف موسیقایی خود اشاره کرد و گفت: مدت زیادی است تمام فعالیت‌های خود را معطوف به کشور ایران کرده‌ام که بخواهم در این عصر مغشوش اطلاعات، یادآوری کنیم به مجموعه‌های مختلف که زبان فارسی، ایران و فرهنگ ایرانی را جدی‌تر بگیرند. به همین منظور من پروژه «سی» را آغاز کردم که در ابتدا همایون شجریان عزیز و حمید نعمت‌الله همراه ما بودند. پس از این پروژه به دلیل کرونا و شرایط ویژه ای که پیش آمد نتوانستیم در خدمت مخاطبان و همایون شجریان و برخی دیگر از دوستان باشیم از این رو پروژه «سی‌صد» را آغاز کردیم که در این راه محمد رحمانیان به عنوان نویسنده پروژه همراه ما شد که امیدوارم مورد توجه مخاطبان قرار گیرد.

قابلیت‌های تازه از رضا بهرام

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر نحوه همکاری خود با رضا بهرام به‌عنوان یک خواننده پاپ و خوانندگی خود در این پروژه بیان کرد: روال کاری بنده و برادرم در موسیقی تغییری نخواهد کرد و ما بر اساس شیوه پدرمان همان راه را ادامه می‌دهیم. در این پروژه رضا بهرام هم همراه این رویکرد بود و هست. او خواننده‌ای با توانایی‌های بالاست که شما در اجرای پروژه متوجه خواهید شد که چه قابلیت‌هایی را ارائه می‌دهد.

سهراب پورناظری درباره ترکیب بازیگران این پروژه نمایشی موسیقایی هم گفت: می‌خواستیم امروز حضور جناب جواد عزتی را اعلام کنیم. البته این احتمال وجود دارد که طی روزهای آینده تغییراتی را در ترکیب بازیگران داشته باشیم که به‌زودی اعلام می‌شود. به هر ترتیب کاری که ما در این پروژه انجام دادیم تلاش برای آشتی دادن مردم با موسیقی ایرانی بود. وقتی آلبوم «نه فرشته‌ام نه شیطان» منتشر شد، ناشر این آلبوم به من گفت خیلی از فروشگاه‌ها در حال تعطیلی بودند اما این اثر باعث رونق موسیقی شد در حد خودش. پس وقتی این موضوع پیش می‌آید دیگر فرد و اشخاص مهم نیستند. مهم توجه به ایران است که باید روی آن تمرکز کرد.

هر سال این پروژه را ادامه خواهم داد

وی افزود: من و برادرم به حساسیت مخاطبان واقفیم اما به هیچ وجه من پا روی اصولم نمی‌گذارم و همواره با یک چشم‌انداز بلندمدت به موسیقی نگاه می‌کنم. وقتی سرزمینم هدف می‌شود بنابراین باید نهایت تلاشم را انجام دهم که به فرهنگ و هنر و ادبیات کلاسیک کشورم عشق بورزم. من هر سال این پروژه را ادامه خواهم داد و فکر می‌کنم در جبهه جنگی هستم که کاری به خاکی شدن لباس رزم ندارم. در این پروژه جای همه هنرمندان گروه «سی» خالی است اما من تمام تلاشم را می‌کنم با همراهی این گروه بتوانیم در نیتی که داریم شرایط موثری را برای مخاطبان فراهم کنیم. از سوی دیگر خشی از در آمد این کار در حفظ و احیای صنایع هنری ما هزینه می‌شود که در آینده نزدیک گزارش آن را به مردم ارائه دهیم.

پورناظری ادامه داد: داستان این نمایش درباره حمله مغول به ایران عزیز است که در این شرایط ما گروه حرکت داریم که نقش‌های مختلفی را ایفا خواهند کرد. در این شرایط کاراکترهای مختلفی داریم که دوست دارم حین اجرای برنامه به آن بپردازم.

تهمورس پورناظری دیگر آهنگساز پروژه موسیقایی نمایشی «سیصد» هم درباره عدم فعالیت‌هایشان با همایون شجریان در این پروژه گفت: همایون شجریان در همان ایامی که ما به صورت مشترک فعالیت می‌کردیم به صورت مجزا با پروژه‌های دیگری همکاری می‌کرد. به هر حال او مانند بسیاری از هنرمندان ما در عرصه موسیقی مایل به همکاری با دیگر هنرمندان بود و هست. بنابراین برای ما هم تجربه جذابی است که در این برنامه می‌توانیم در قالب متفاوت‌تری تجربه موسیقایی داشته باشم. ما این بار هنرمندی دعوت کردیم که سابقه اجرایی او در حوزه موسیقی پاپ است که می‌تواند برای ما تجربه جذابی باشد. شرایطی که باعث می‌شود خواننده‌ای در این حوزه همراه ما باشد. این پروژه برای ما آموزه‌ای است که اگر به نتیجه مطلوب برسد نویدی است که در تمام صحنه‌های ایران بدرخشد.

آماده اجرای رایگان در ورزشگاه آزادی هستیم

وی افزود: گروه اجرایی این پروژه این آمادگی را دارد که در جایی مانند ورزشگاه آزادی در یک اجرای ویژه و متفاوت پروژه سی صد را برای همه مخاطبان به صورت رایگان اجرا کنیم. البته این را هم بگویم که ما در نظر داریم پروژه سی صد را در دیگر شهرهای کشور اجرا کنیم.

محمد حسین توتونچیان هم در ادامه این نشست درباره برخی از امکانات اجرای برنامه توضیح داد: در این کنسرت برنامه‌های متفاوتی را در نظر گرفتیم که بتوانیم در حوزه چینش صندلی‌ها و طراحی و اجرای صحنه اقدامات جالب توجهی را انجام دهیم که به لحاظ فنی و مهندسی در برگیرنده مولفه‌های متفاوتی است و فکر می‌کنم تا به امروز در ایران به کمترین شکل ممکن چینش و طراحی شده است. در این راستا به همت مهندسان داخلی شرایطی را پیاده سازی کردیم که چهار هزار نفر تا ارتفاع هفت متری از روی زمین می‌توانند به راحتی شاهد برگزاری برنامه باشند.

آغاز قیمت بلیت از ۷۰ هزار تومان

وی درباره قیمت بلیت کنسرت نمایش هم گفت: هم اکنون ارزان‌ترین بلیت کنسرت‌ها از ۲۰۰ هزار تومان شروع می‌شود و به بالاتر می‌رود. اما ما به تصمیم جمع بنا را بر این گذاشتیم که قیمت بلیت‌ها از ۷۰ هزار تومان آغاز می‌شود تا اقشار مختلف مردم بتوانند از برنامه ما استفاده کنند. این اقدامی است که فارغ از شعارها بنا داشت همراه مردم باشد و اینکه هنر جنبه‌های مادی نداشته باشد. البته ما توجه به اینکه ما هزینه‌های بسیار هنگفتی را برای برگزاری این پروژه انجام دادیم بنابراین سقف بلیت ۶۹۵ هزار تومان تعیین شده است.

رضا بهرام هم در این نشست توضیح داد: اینکه من در زندگی شخصی ام چه کاری انجام می‌دهم اصلاً مربوط به جلسه نیست و امیدوارم دوستان به نکات دیگری در این کنسرت پرسش‌های خود را مطرح کنند. به هر حال حضور در این پروژه برای من افتخار بسیار بزرگی است که فکر می‌کنم اگر در قیاس با همایون شجریان عزیز قرار بگیرم چندان جالب نباشد. من تعصبی برای ارائه سبک خاصی ندارم برای من مهم حضور در کنار هنرمندان بزرگی است که امیدوارم بتوانم در این سبک موسیقایی موفق باشم.

بهرام ادامه داد: من از چهار سال پیش که آقای توتونچیان را دیدم شب دوم کنسرت نمایش «سی» بود که بسیار هیجان زده شدم. بنابراین همیشه چالش را دوست داشتم و بسیار خوشحالم به لطف خدا و مردم عزیز در جایگاه خوبی حضور دارم. در این چارچوب از تهمورس و سهراب پورناظری ممنونم که به من اعتماد کردند و در این راه من را در کنار خود قرار دادند. اما تردید ندارم که با توکل خدا و همراهی این هنرمندان ما پروژه موفقی خواهیم داشت به هر حال من خودم را برای یک چالش بزرگ آماده کردم.

امیر جدیدی: علاقه عجیبی به کارگردانی نداشتم

امیر جدیدی کارگردان برنامه «سی صد» هم در ادامه این نشست خبری گفت: من چندان علاقه عجیبی به کارگردانی نداشتم اما چون این پروژه درباره ایران است و چون دوست دارم برای سرزمین کار مثبتی برای این کشورم داشته باشم. به همین دلیل دوست دارم کارهایی را انجام دهم که بتواند مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: برای اجرای برنامه ایده‌های جدیدی داریم و من بسیار خوشحالم که می‌توانیم با یک اجرای متفاوت همراه باشیم.

جواد عزتی: حضورم در این پروژه عجیب نیست

جواد عزتی هم در این کنفرانس خبری ضمن تسلیت به مناسبت حادثه آبادان گفت: چون من تئاتر کار کردم بنابراین اصلاً چیز عجیبی نیست که من اکنون در این پروژه حضور داشته باشم. در این چارچوب وقتی عشق به وطن را در این گروه دیدم خوشحال شدم که به من گفت و از ته دل خوشحالم که در این پروژه حضور دارم.

وی افزود: من هر وقت فراغتی در حوزه سینما داشتم در حوزه تئاتر فعالیت می‌کنم و این را هم می‌دانم که وضعیت تئاتر در شرایط بسیار بدی قرار دارد. ماجرای کرونا شرایط سختی را ایجاد کرد که ما وظیفه داریم با اجرای چنین پروژه‌هایی تماشاگر را دوباره به این سمت و سو بکشیم، چون گره کار به دست تماشاگر باز می‌شود. ما باید فرهنگ تئاتر دیدن را دوباره زنده کنیم و این عادت بیفتد در خانواده‌ها که دوباره به دوران باشکوه گذشته برگردیم.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=58004

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا