بیوگرافیتولدموسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

متولدین 28 اردیبهشت سینما ، تئاتر و موسیقی؛ طلا معتضدی

به گزارش کامینگ سون موزیک: طلا معتضدی متولد 27 اردیبهشت 1359 در شمیران فیلمنامه و نمایشنامه نویس ایرانی است.
  • نام اصلی : طلا معتضدی
  • متولد : 27 اردیبهشت 1359 تهران
  • زمینه فعالیت : سینما ، تئاتر و تلویزیون
  • پیشه : نویسنده
  • مدرک تحصیلی : ادبیات نمایشی
  • خواهر : نگین معتضدی
  • قد : 160 سانتیمتر
بیوگرافی طلا معتضدی بازیگر و همسرش + زندگینامه

مادرش را سالهاست که از دست داده ، کارشناسی با گرایش ادبیات نمایشی از دانشکده هنرهای زیبا ، دانشگاه تهران است ، او خواهر نگین معتضدی بازیگر سینما و تلویزیون است.

الگوی خواهر

وی که 4 سال از خواهرش نگین بزرگتر است الگوی اصلی نگین در روی آوردن به عرصه هنر و بازیگری است.

علاقه به نوشتن از کودکی

عشق به کتاب از همان بچگی در من بود. در خانه یک کتابخانه نسبتا بزرگ داشتیم کما اینکه باید 4 سال منتظر می ماندم تا خواهری به اسم نگین وارد زندگی ام شود که بتوانم با او بازی کنم. به همین خاطر آن بازی ها را با کتاب ها انجام می دادم. کم کم به سمت خواندن کتاب گرایش پیدا کردم و دراین راه مادرم مشوق من بود. برای هر دوی ما کتاب می خواند ، پدرم نیز همین طور. خواهرش طلا را از کودکی با کتاب دیده است و میگوید : «از زمانی که یادم می آید طلا بود و کتاب».

وضعیت ازدواج و همسر طلا معتضدی

از وضعیت ازدواج و همسر طلا معتضدی اطلاعات دقیقی در دست نیست.

از بازیگری تا نویسندگی در دانشگاه

در دانشگاه تردید کردم که من اصلا نمی توانم بازی کنم. معلم بازیگری ما خانم مهتاب نصیرپور بود. خیلی هم از دست من شاکی بود. تا اینکه آخر آن ترم آقای نادری آمدند به ما درس بدهند و این شد که ایشان یکباره گفتند : «هرکس یک نمایشنامه بنویسد.» وقتی من نمایشنامه ام را نوشتم ، بالاترین نمره آقای نادری یعنی 19٫75 را گرفتم. آقای نادری گرایش مرا انتخاب کرد و گفت : تو باید ادبیات نمایشی بخوانی.

تفاوت با خواهرش

شخصیت من نسبت به نگین درونگراتر بود. نگین انگار متولد شده بود که بازی کند. حتی از بچگی در عکس ها خوب می ایستاد و فتوژنیک بود اما من اصلا آن طور نبودم. برای همین در دانشگاه تردید کردم که من اصلا نمی توانم بازی کنم. معلم بازیگری ما خانم مهتاب نصیرپور بود. خیلی هم از دست من شاکی بود. تا اینکه آخر آن ترم آقای نادری آمدند به ما درس بدهند و این شد که ایشان یکباره گفتند : «هرکس یک نمایشنامه بنویسد.

خواهرم شخصیت نوشته هایم است

من هر کاری را که می نویسم نگین را در آن می بینم اما در نهایت بستگی به کارگردانی دارد که کار را می سازد و اینکه چقدر دست مرا در این مورد باز بگذارد یا نگذارد. گاهی بازیگران کارها توسط یک نفر انتخاب می شوند که دوست ندارد کسی در آن دخالتی داشته باشد.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=57428

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا