موسیقیموسیقی ایران

جناب شجریان، هر شعر و آهنگی را نخوانید!

به گزارش کامینگ سون موزیک:  خراسان نوشت: جدایی همایون شجریان از فضای موسیقی سنتی ایــران و گــام برداشتن در مسیرهای دیگر، عمده انتقادی بود که کاربران پس از انتشار آلبوم «گاه فراموشی» در فضای مجازی به او داشتند.

راه قبلی‌ات را فراموش نکن! جدایی همایون شجریان از فضای موسیقی سنتی ایــران و گــام برداشتن در مسیرهای دیگر، عمده انتقادی بود که کاربران پس از انتشار آلبوم «گاه فراموشی» در فضای مجازی به او داشتند. انگار مخاطبان موسیقی دوست ندارند همایون شجریان از راه پیشین جدا شود و آن را به فراموشی بسپارد. عده‌ای هم معتقدند این نوآوری و جسارت زمانی خوب است که اثری متمایز از آثار قبلی تولید شود و چون این‌طور نیست، همان بهتر که به راه قبلی ادامه داده شود.

به نمونه‌ای از واکنش‌های انتقادی به «گاه فراموشی» توجه کنید: «آواز و ساز اصلا هماهنگی ندارند و گوش را اذیت می‌کنند»، «موسیقی بی‌ربط در کنار آواز»، «کاش همایون شجریان دیگر هیچ وقت با فردین خلعتبری کار نکند»، «صحبت از نـوآوری که می‌کنید، فکر می‌کنم باید در نتیجه باعث افزایش کیفیت شود که متأسفانه در این آلبوم اتفاق نیفتاده»، «مانند چند آلبوم قبلی فقط یکبار شنیدم و بایگانی کردم. کارهای جدید ایشان شده صرفا کشیدن کلمات. هیچ نقطه قوتی ندیدم». در کنار این واکنش های انتقادی، کسانی هم بودند که فضای تازه موسیقی آلبوم را پسندیده و جسارت و نوآوری همایون شجریان و فردین خلعتبری را تحسین کرده بودند.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=57228

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا