موسیقیموسیقی ایران

بیست و هشتمین کنگره خانگی شعر در اراک برگزار می‌شود

به گزارش کامینگ سون موزیک: دبیر بیست و هشتمین کنگره خانگی شعر گفت: یک دهه از کنگره خانگی شعر می‌گذرد و امسال برای چهارمین بار این کنگره در استان مرکزی برگزار می‌شود.

محمدرضا ناصری عصر سه شنبه با اشاره به فلسفه به وجود آمدن کنگره خانگی شعر اظهار کرد: بعد از انقلاب اتفاقات بزرگی در حوزه شعر افتاد و نگاه‌های خاصی به شعر آئینی و اهل‌بیت (ع) شد.

وی ادامه داد: تاکنون نهادهای مختلف با همکاری شاعران آئینی کشور کنگره‌های شعر زیادی برگزار کردند و تلاش کرده‌اند که قدمی در راه نشر معارف اهل‌بیت (ع) بردارند و شعر آئینی را بیش از پیش مورد توجه قرار دهند.

دبیر بیست و هشتمین کنگره خانگی شعر افزود: در مدتی که از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد شعرای بزرگی پا به عرصه گذاشتند و در حوزه شعر فعالیت کردند که مهدی رحیمی از شعرای شهر دلیجان یکی از کسانی است که در اوایل دهه ۹۰ همراه با چند نفر از دوستان شاعر آئینی تصمیم گرفته‌اند که برنامه‌ای با عنوان کنگره خانگی شعر برگزار کند.

ناصری با اشاره به استقبال از کنگره شعر گفت: امسال به بیست و هشتمین کنگره خانگی شعر رسیدیم و هر کنگره با موضوع مخصوص خودش و با فراخوان شعر و حضور شاعرانی از سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: وجه تسمیه کنگره خانگی شعر به دلیل مردمی بودن این کار است و نگاه شاعرانگی شعر اهل‌بیت (ع) را از بحث مالی فاصله می‌دهد و بیشتر به موضوع هیئتی و آئینی آن می‌پردازد.

دبیر کنگره خانگی شعر عنوان کرد: یک دهه از کنگره خانگی شعر می‌گذرد و امسال چهارمین مرتبه‌ای است که این کنگره در استان مرکزی برگزار می‌شود و کنگره‌های قبلی در سال‌های ۹۳ و ۹۵ و ۹۷ برگزار شدند.

ناصری تصریح کرد: یکی از بزرگ‌ترین هدف‌های این کنگره کشف استعدادهای جوان و ناشناخته شعر اهل‌بیت است که در استان‌ها و شهرستان‌ها شناخته‌شده نیستند.

وی ادامه داد: این کنگره توانسته شاعران خوب را شناسایی کند و پرورش دهد تا در حوزه شعر آئینی صاحب رتبه و مقام شوند.

دبیر کنگره خانگی شعر افزود: حدود ۳ ماه است که دبیرخانه کنگره خانگی شعر در اراک فعال شده و پوستر فراخوان شعر را منتشر کردیم و تاکنون ۲۳۰ شاعر حدود ۸۴۰ آثار ارسال کرده‌اند اما به دلیل محدودیت‌ها، تنها میزبان ۱۳۰ نفر از شاعران خواهیم بود.

ناصری عنوان کرد: بیست و هشتمین کنگره خانگی شعر در ۲ بخش شعر امام حسن (ع) و فرزندان امام حسن (ع) و موضوع تخریب قبور ائمه بقیع در تاریخ ۲۲ اردیبهشت‌ماه در بقعه امامزادگان عبدالله آمنه خاتون اراک برگزار می‌شود.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=57063

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا